Rukovanje (2009)
Donator: OEBS misija u Srbiji
Novosadska novinarska škola i kancelarija OEBS-a u Beogradu realizovali su zajednički projekat čiji je osnovni cilj bio javno zagovaranje koncepta Opštinskih saveta bezbednosti kroz saradnju lokalnih medija i policije i unapređenje profesionalnih standarda radio novinara sa teritorije cele Srbije.
U projektu je učestvovalo pet radio stanica iz Vojvodine i pet radio stanica iz centralne Srbije (ukupno 11 novinara sa 10 radio stanica), koje su tokom projekta prošle kroz četiri treninga o bezbednosti lokalnih zajednica a potom napravile i emitovale seriju radio priloga o ovoj temi. Ukupno je proizvedeno i emitovano oko 40 radio priloga
Mediji učesnici: RTV Kragujevac, RTV Bujanovac, Radio Active, Bečej, RTV Novi Pazar, JIP „BC INFO“, Bela Crkva, JP Radio Zrenjanin, Radio Stara Pazova, Radio Sombor, Radio Pirot, RTV Zaječar.
Mladi prometej (2009)
Donatori: Evropska komisija, EIDHR program i OEBS,Srbija
Projekat “Mladi Prometej” je imao za cilj da podstakne i ohrabri mlade iz 8 opština Srbije da postanu aktivni građani u svojim zajednicama, svesni principa demokratskog društva.
- Ciljevi projekta:
– povećanje teorijskog i praktičnog znanja srednjoškolaca i njihovih profesora o politici, medijima, ljudskim pravima i konstruktivnom rešavanju konflikata
– poboljšanje rada školskih parlamenata
– pomaganje učenicima u identifikovanju problema u njihovim zajednicama i predlaganju rešenja
– podizanje kvaliteta školskih novina kroz mentorski rad, izveštavanje o datim temama – predstavljanje školskih novina kao sredstva za školski aktivizam, pokrivanje događaja i kamen temeljac za budući građanski aktivizam. - Aktivnosti su obuhvatale:
– seriju treninga o dečijim i ljudskim pravima (Novi Sad – Beograd), građanskom i političkom aktivizmu (Kragujevac), karakteristikama i načinima funkcionisanja elektronskih i štampanih medija (Novi Pazar) i nenasilnoj komunikaciji i konstruktivnom rešavanju konflikata (Pirot),
– prezentacije tema sa treninga učeničkim parlamentima i novinarskim sekcijama,
– poboljšanje rada školskih novina kroz mentorski rad,
– posete republičkom i pokrajinskom parlamentu,
– pisanje dopisa lokalnim vlastima.
U projektu je direktno učestvovalo oko 80 učenika-ca, dok je indirektno bilo uključeno oko 400 učenika-ca.
Škole učesnice: Užička gimnazija, Srednja škola „Dr Đorđe Natošević“ iz Inđije, Gimnazija Zejčar, Politehnička škola iz Kragujevca, Srednja ekonomska škola iz Sombora, Gimnazija Bečej, Gimnazija Novi Pazar, Mlekarska škola sa domom učenika „Dr Obren Pejić“ iz Pirota.
Izazovi povećanom učešću Srbije u međunarodnim mirovnim misijama (2009)
Trening organizovan u novembru 2009.. Osnovni cilj ovog projekta bio je povećanje nivoa javne podrške za učesće Srbije u međunarodnim mirovnim operacijama i unapređenje profesionalnih standarda TV novinara sa teritorije cele Srbije. Posle treninga proizvedeno je i emitovano 10 TV priloga u trajanju od 5 minuta, o temi učešća Srbije u međunarodnim mirovnim operacijama.
Mediji učesnici: RTV Zaječar, RTV Vojvodine, TV Apolo iz Novog Sada, RTV Kovačica, RTV Novi Pazar, TV Valjevo, TV Santos iz Zrenjanina, TV NS PLUS, TV Panonija iz Novog Sada.
Doživi EU – sada! (2009)
Donator: Evropska komisija – IPA program; Pokrajinski sekretarijat za regionalnu i medjunarodnu saradnju
Cilj projekta je bio bolje razumevanje EU, kao i pitanja reforme ekonomije i obrazovanja u procesu EU integracija uz sticanje novih znanja u funkciji bavljenja savremenim novinarstvom.
U projektu je učestvovalo 16 novinara iz štampanih medija, radija i TV stanica Srbije sa nacionalnom, regionalnom i lokalnom pokrivenošću (TV Vojvodina, TV Panonija iz Novog Sada, TV Kragujevac, TV 5 iz Niša, TV Novi Pazar, Radio Index iz Beograda, Radio Novi Sad, Radio Pirot, Radio Zrenjanin, Radio Bujanovac, Blic, Dnevnik, Pirotske novine i Kikindske).
Aktivnosti projekta bile su:
• 3 višednevna treninga na temu evropskih integracija
Predavanja i radionice održali su stručnjaci za EU integracije, ekonomske reforme i obrazovanje, iz Slovenije i Srbije.
Novinarske radionice vodili su metori Danske škole novinarstva i medijski treneri Novosadske novinarske škole.
• petodnevno studijsko putovanje novinara u Sloveniju
Tokom studijskog putovanja organizovana je poseta svih novinara iz Srbije povereniku za informacije od javnog značaja Slovenije, predsedniku Računskog suda Slovenije i Službi za kohezijsku politiku. Novinari su na terenu imali prilke da rade sa kolegama iz slovenačkih medija što je prepoznato kao izuzetno iskustvo.
• prezentacije projektnih iskustava,
Novinari su znanja i informacije stečene na treninzima i studijskom putovanju podelili sa kolegama iz redakcija.
• medijska produkcija, distribucija i emitovanje priloga.
Tokom projekta proizvedeno je 44 TV priloga, 52 radio priloga i 32 novinska članka. Celokupna produkcija je na raspolaganju medijima koji su učestvovali u projektu za neograničeni broj emitovanja.
Trening za medije na Kosovu (2009)
Donatori: Ministarstvo za kulturu (Sektor za medije) Republike Srbije
Novosadska novinarska škola je uz podršku Ministarstva za kulturu realizovala drugi ciklus treninga za medije na srpskom jeziku sa Kosova i Metohije. Na osnovu rezultata evaluacije prvog ciklusa održanog 2008 godine i predloga koji su tada dati, drugi ciklus je zamišljen kao programski iskorak ka praktičnom radu, zadržavajući dvostruki cilj ka poboljšanju novinarskih veština i podizanju kapaciteta za rukovodjenje projektima.
Osnovna svrha treninga bila je jačanje programskih sadržaja i organizacionih kapaciteta medija koji rade na području Kosova i Metohije, kako bi sa poboljšanim programom i boljim razumevanjem o rukovođenju projektima mediji uspešno učestvovali na konkursima koje organizuje Ministartstvo za kulturu Republike Srbije.
Mediji učesnici: RTV Herc, TV Puls, TV Most, Radio Goraždevac, TV produkcija Glas juga, Kontakt plus radio, Radio Gračanica, Medija centar Čaglavica, KIM radio, Radio Klokot, Radio HIT laser, Radio Borzani, NEWS PRESS, Medija Centar B92, Medija centar VOA, VITEZ radio.
Legalno u etru (2009)
Donator: Pokrajinski Sekretarijat za informisanje
Ciklus seminara koje su zajednički implementirali Novosadska novinarska škola i Media Art Service International. Tokom 2009 organizovana su 4 seminara o sledećim temama: „Umrežavanje lokalnih medija“, „Piraterija i nelojalna konkurencija“, „Koprodukcija“ i „Kupovina i prodaja programa“. Seminari su organizovani u cilju unapređenja znanja i veština novinara, urednika i vlasnika elektronskih medija iz aktuelnih oblasti važnih za funkcionisanje i opstanak medija u Vojvodini. Učesnici su imali priliku da, pored novih znanja i veština razmene iskustva i predloge za kreiranje i normalizaciju odgovarajućeg tržišta medija.
Medijska samoregulatorna praksa (2009)
Donatori: OEBS; UNESCO
Okrugli sto kao deo regionalnog projekta mreže SEENPM na kom je bilo reči o dugonajavljivanom Savetu za štampu Srbije, o problemima koji su predstavljali prepreku u njegovom osnivanju, kako bi on trebalo da funkcioniše kao i koje bi trebalo da budu njegove nadležnosti. Učesnici okruglog stola u Novom Sadu objasnili su da je Savet za štampu samoregulatorno telo koje će voditi računa o primeni etičkog kodeksa novinarstva i o rešavanju sporova između medija i javnosti, bez uključivanja suda, i sve to je dobra vest za medije i javnost u Srbiji.
Infopress susreti (2009)
Donator: Konrad Adenauer Stiftung (KAS)
Informisanje novinara Vojvođanskih medija i pospešenje dijaloga o najaktuelnijim temama društveno-političke stvarnosti kao i unapređenje kvaliteta i profesionalnih standarda lokalnih medija.
Karakteristike:
•Informativnost (novinarima novosadskih i vojvođanskih medija pružaju informacije koje su im potrebne da izveštavaju na nepristrasan i jasan način).
• Edukativni karakter – učesnike infopress susreta priprema novinar-ekspert u datoj oblasti.
• Odgovaraju na dnevne potrebe redakcija.
• Pospešuju saradnju lokalnih medija u Novom Sadu i Vojvodini međusobnom razmenom informacija.
• Neke od tema InfoPress susreta održanih u 2009: Evropske integracije ovde i sada; EU, Srbija i svetska ekonomska kriza; Obrazovanje i korupcija; Dalekosežni efekti pada Berlinskog zida
Žene i interkulturalni dijalog u Vojvodini (2008)
Donator: Fond za razvoj neprofitnog sektora AP Vojvodine
Centar za podršku ženama iz Kikinde sproveo je ovaj projekat u partnerstvu sa Novosadskom novinarskom školom. Cilj je bio da kroz produkciju i emitovanje dokumentarnih filmova odgovori na pitanje da li žene iz različitih nacionalnih i etničkih zajednica mogu da budu nosioci interkulturnog dijaloga u Vojvodini? Na koji način one to jesu (ili mogu postati). Projekat je animirao i uključio mlade TV stvaraoce lokalnih i regionalnih televizija i nezavisnih produkcijskih kuća koji su tokom projekta istraživali, edukovali se i na kraju procesa proizveli tri dokumentarne priče u čijem fokusu je bila tema projekta – ŽENE I INTERKULTURNI DIJALOG.
Medijska svesnost (2008)
Cikluse na manjinskim jezicima podržao je Sekretarijat za propise, upravu i nacionalne manjine Izvršnog veća Vojvodine
Seminar za prosvetne radnike sa ciljem podizanja medijske svesnosti i učenja veština transfera znanja na učenike srednjih i osnovnih škola.
Opšti cilj je edukacija zaposlenih u osnovnim i srednjim školama u oblasti novinarstva i razumevanja medija. Seminar ima za cilj da animira škole i da produbi znanja nastavnika, a time i učenika, o medijima i medijskoj kulturi. Program je usmeren na sticanje znanja i veština koje omogućavaju bolje razumevanje jezika medija na školskom nivou, što će doprineti da školski mediji rade profesionalnije. Aktiviranje zainteresovanih učenika i nastavnika za formiranje sekcija i medijskih radionica trajnog karaktera, odnosno za osnivanje dečijih medijskih izdanja. Potencira se istraživačko novinarstvo sa osnovama novinarske pismenosti i medijske analize.
Legalno u etru (2008)
Donator: Pokrajinski Sekretarijat za informisanje
Situacija na tržištu medija u Vojvodini je posle višegodišnjih pokušaja da se otpočne proces rešavanja i dalje veoma haotična i nesređena. Nejasno utvrđeni standardi za funkcionisanje elektronskih medija, neusklađenost privatizacione politike, nesigurni sistemi finansiranja, uslovili su prilično loš položaj elektronskih medija, a naročito onih na jezicima nacionalnih manjina, kojima i privatizacija preti zatvaranjem zbog nekomercijalnosti programa.
Zbog svih ovih problema, elektronski mediji u Vojvodini se suočavaju sa situacijom u kojoj je njihov opstanak ozbiljno doveden u pitanje. Kako bi bili spremni da odgovore na sve zahteve tržišta, mediji moraju konstantno da rade na unapređenju svog poslovanja i pre svega na stalnoj doedukaciji novinara, urednika, ali i vlasnika medija, zbog konstantnih promena i inovacija na tržištu medija.
Jedan od modela koji je pokazivao rezultate u prethodnih nekoliko godina i koji je naišao na veliku zainteresovanost i odobravanje od strane vojvođanskih elektronskih medija, je i ciklus seminara pod zajedničkim nazivom „Legalno u etru“, koje su zajednički implementirali Novosadska novinarska škola i Media Art Service International uz podršku Pokrajinskog Sekretarijata za informacije.
Javni interes u medijima Srbije (2008)
Donator: Friedrich Ebert Stiftung
Trodnevni trening za novinare „Javni interes u medijima Srbije“.
Cilj treninga bila je obuka novinara o prepoznavanju i interpretaciji tema od javnog interesa i razvijanje njihove svesti o obavezi da program svojih medija ispune kvalitetnim sadržajima koji su od javnog interesa. Novinari su prošli obuku o tome kako izveštavati o temama koje su od opšteg interesa i kako uspešno propagirati demokratske vrednosti savremenog društva u medijskoj sferi.
Na projektu je učestvovalo ukupno 15 novinara štampanih i elektronskih medija iz cele Srbije, uključujući novinare javnog servisa.
Trening za medije na Kosovu
Donator: Ministarstvo kulture Republike Srbije
Dva dvodnevna treninga za medije na srpskom jeziku sa Kosova održana su tokom maja 2008. Obrađene su teme optimalnog organizovanja medija, formatiranja programa, marketinga, projektnog menadžmenta i fundraisinga. Učestvovalo je ukupno 40 novinara, urednika i članova menadžmenta iz 17 medija – Produkcija New Press (Medija Centar Čaglavica), Radio Goraždevac, KIS Radio, list Jedinstvo, RTV Mir, Radio KIM, TV Most, Radio Borzani, Spektar radio, Radio Vitez, Radio Gračanica, TV Puls, Kontakt Plus, Glas juga, Radio Lešak, Radio Mix, RTV Herc.
Paralele (2008)
Donator: Konrad Adenauer Stiftung
Cilj ovog projekta regionalne saradnje bio je unapređenje profesionalnih standarda u medijima Srbije/Vojvodine, Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Crne Gore na primeru izveštavanja o susedskim narodima, te kroz kreiranje regionalnih strategija prema medijima na manjinskim jezicima, promovisanje manjinskih prava u medijima i identifikovanje najboljih rešenja za medije na manjinskim jezicima kao deo javnih servisa.
Rukovanje (2008)
Donator: OSCE Srbija
Javna promocija koncepta Opštinskih saveta za bezbednost kroz seriju od 4 treninga i 4 ciklusa produkcije od strane 10 lokalnih i regionalnih radio stanica širom Srbije. Učestvovali su mediji iz Sombora, Bečeja, Zrenjanina, Stare Pazove, Bele Crkve, Kragujevca, Zaječara, Pirota, Bujanovca i Novog Pazara.
Izveštavanje o različitosti (2008)
Donator: Swedish Helsinki Committee
Cilj projekta je senzibilisanje novinara i mladih ljudi o manjinama, marginalizovanim grupama i novinarskoj etici. Učesnici projekta bili su mladi novinari, odnosno mladi zainteresovani za novinarstvo koji su raditi u gupama na srpskom, mađarskom i rumunskom jeziku. U okviru projekta je nastalo 7 radijskih i 4 televizijskih paketa.Projekat je završen je 17. marta 2008 dodelom sertifikata.
Izveštavanje o predizbornoj kampanji (2008)
Donator: Friedrich Ebert Stiftung
Cilj seminara je podsticanje kvalitetnijeg izveštavanja o predizbornoj kampanji kroz upoznavanje novinara sa novim izbornim zakonima i pravilima; edukovanje novinara o izradi medijskih planova za praćenje predizbornih kampanja u lokalnim i regionalnim medijima; pravljenje istraživačkih medijskih proizvoda (radijskih i tv paketa novinskih članaka – složenih novinarskih formi sa komparativnim pristupom u obradi tema); poboljšanje saradnje između medija i skretanje pažnje na žene sa liste kandidata u kampanji.
Mladi mladima – hajde da radimo zajedno 2 (2008)
Donator: National Endowment for Democracy
Cilj projekta bio je motivisanje mladih u 5 gradova Vojvodine da postanu aktivni članovi svojih zajednica, kao i pružanje podrške omladinskim redakcijama lokalnih, višejezičnih radio stanica, u cilju produkcije i emitovanja radijskih emisija na većinskom i manjinskim jezicima koje srednjoškolcima omogućavaju da javno iznesu svoje mišljenje o temama koje ih zanimaju.
U projektu je učestvovalo 24 srednjoškolca, mladih novinara iz 5 gradova Vojvodine i 6 radio stanica (uključujući i Javni servis Vojvodine). Po jedan mentor sa svake od ovih radio stanica bio je zadužen za praktičan rad sa mladima.
Aktivnosti – Realizacija ovog projekta započela je trodnevnim kampom koji je održan u NNŠ. Posle kampa, mladi novinari su se jednom mesečno sastajali na seminarima u NNŠ gde su dobijali teorijsko i pre svega praktično znanje iz oblasti radio novinarstva. Svaka od omladinskih redakcija proizvodila je po jednu emisiju u trajanju od 30 minuta mesečno, koje su se razmenjivale i emitovale na ovih 6 radio stanica. Produkcija je rađena na srpskom, mađarskom, slovačkom i rusinskom jeziku. Ukupno je proizvedeno 42 emisije + jedna emisija koju su svi učesnici zajedničkim snagama proizveli na kampu na samom početku projekta.
Infopress susreti (2008)
Donator: Konrad Adenauer Stiftung (KAS)
Informisanje novinara Vojvođanskih medija i pospešenje dijaloga o najaktuelnijim temama društveno-političke stvarnosti kao i unapređenje kvaliteta i profesionalnih standarda lokalnih medija.
Učesnici: novinari lokalnih, regionalnih i nacionalnih medija kako na većinskom tako i jezicima manjina.
Karakteristike:
• Informativnost (novinarima novosadskih i vojvođanskih medija pružaju informacije koje su im potrebne da izveštavaju na nepristrasan i jasan način).
• Edukativni karakter – učesnike infopress susreta priprema novinar-ekspert u datoj oblasti.
• Odgovaraju na dnevne potrebe redakcija.
• Pospešuju saradnju lokalnih medija u Novom Sadu i Vojvodini međusobnom razmenom informacija.
• Teme InfoPress susreta održanih u 2008: Energetska politika Srbije, Evro-dinar, Hoće li država u dužničku krizu II, Novi Zakon o bezbednosti saobraćaj.
Monitoring RTV Vojvodine (2008)
Donatori: Sekretarijat za informacije Izvršnog veća APV i Fond za otvoreno društvo
U okviru projekta Monitoring RTV Vojvodine u 2008. godini realizovana su dva ciklusa monitoringa (u aprilu-maju i u novembru) i vođeni su medijski dnevnici gledanosti.
Prvi ciklus monitoringa posvećen je izveštavanju RTV Vojvodine o kampanji za parlamentarne, pokrajinske i lokalne izbore u Srbiji. Monitoring izbornog izveštavanja sproveden je tokom poslednje dve nedelje predizborne kampanje. Cilj je bio da se utvrdi tretman izbornih učesnika kao i saglasnost RTV Vojvodine sa modernim standardima medijske izborne komunikacije.
Drugi ciklus monitoringa RTV Vojvodine bio je posvećen poređenju programskih šema TV Vojvodine i utvrđivanju specifičnosti ove televizije kao pokrajinskog javnog servisa u odnosu na programske šeme nacionalnih emitera: RTS1, RTS2, TV B92 i TV Pink. Tim od osam monitora bio je angažovan na praćenju programskih šema televizija tokom sedam dana novembra.
Medijski dnevnici gledanosti bili su deo projekta kao vid eksterne evaluacije i ispitivanja potreba auditorijuma. Fokus je bio postavljen na pojedinačno ocenjivanje emisije “Novosadske razglednice”. Medijske dnevnike je istovremeno vodilo osam osoba na osnovu veoma jasno utvrđenih pravila i uputstava.
U okviru projekta Monitoring RTV Vojvodine u 2008. izdata je publikacija Mediji o svakodnevici – monitoring javnog servisa Vojvodine i regionalnih televizija u ediciji Medijska sfera.
U publikaciji su prikazani rezultati kvantitativno-kvalitativne analize sadržaja tri ciklusa monitoringa programa Javnog servisa Vojvodine koji su realizovani tokom 2007. godine.
Monitoringom su praćene informativne, kulturne, poljoprivredne, verske i sportske emisije redakcija na šest jezika (srpskom, mađarskom, slovačkom, rusinskom, rumunskom i romskom). Na ovaj način su obuhvaćene sve tri funkcije javnog servisa: informativna, obrazovna i zabavna.
Osim toga, napravljena je i lingvistička analiza programa na jezicima nacionalnih manjina Javnog servisa Vojvodine, prva nakon dužeg perioda.
Uz navedene rezultate, u ovoj publikaciji se nalaze i izveštaji monitoringa javnih servisa i komercijalnih televizija iz Bosne, Hrvatske, Crne Gore i Srbije, obavljenih tokom aprila 2007. godine.
Kandidatkinje (2008)
Donatori: Zavod za ravnopravnost polova i UNIFEM
Cilj projekta bio je utvrđivanje karakteristika medijskog tretmana žena u politici na osnovu kvantitativne i kvalitativne analize medijskog izveštavanja o ženama kandidatkinjama u izbornoj kampanji. Ideja za realizaciju ovog projekta potekla je iz potrebre da se utvrdi koliko i kako mediji doprinose afirmaciji žena u politici i obezbeđuju njihovu vidljivost i promociju tokom izborne kampanje.
Tokom projekta sprovedene su sledeće aktivnosti: konferencija za novinare – najava projekta, monitoring, analiza političkog TV spota u medijima, inretvjui sa kandidatkinjama, pisanje izveštaja monitora, evaluacija o poređenju izbornih lista sa brojem žena na mestima odlučivanja, on-line i štampana publikacija, javna prezentacija rezultata – promocija rezultata projekta i publikacije.
Tokom projektnog perioda monitorovani su štampani mediji na srpskom jeziku i na jezicima nacionalnih manjina (Mađar So, Hlas ludu, Ruske slovo, Them, Libertatea i Dnevnik), regionalne televizije u Vojvodini (Sremska TV iz Šida; TV Santos iz Zrenjanina, Super TV iz Subotice i TV Panonija iz Novog Sada) i radio i TV programi RTV Vojvodine – pokrajinskog javnog servisa na srpskom, mađarskom, rumunskom, rusinskom, slovačkom i romskom jeziku.
Monitoring je sproveden u poslednjoj sedmici izborne kampanje od 2. do 8. maja za regionalne TV stanice, odnosno, od 25. aprila do 8. maja kada je reč o RTV Vojvodine kao pokrajinskom Javnom servisu i štampanim medijima.
Publikacija „Kandidatkinje-monitoring prisustva žena kandidatkinja tokom predizbornih kampanja za lokalne i pokrajinske izbore u 2008. “ objavljena je u ediciji Medijska sfera Novosadske novinarske škole. Sastoji se iz izveštaja monitoringa prisustva žena kandidatkinja u medijima tokom predizbornih kampanja, analize vidljivosti žena u političkom TV spotu u medijima i intervjua sa istaknutim političarkama.
Publikacija je štampana u cilju što veće dostupnosti rezultata sprovedenog istraživanja javnosti, medijima, organizacijama koje se zalažu za pitanja rodne ravnopravnosti, političkim partijama. Veliko interesovanje medija i javnosti za rezultate istraživanja doprinelo je da gotovo celokupan tiraž bude raspodeljen u veoma kratkom roku. Ovo je ujedno i najbolji pokazatelj kvaliteta i uspešnosti projekta.
Monitoring TV Crne Gore (2008)
Monitoring informativnog programa Televizije Crne Gore je imao cilj da utvrdi njegove osnovne karakteristike u pogledu forme i sadržaja, a posebno poštovanje programskih standarda koji su ustanovljeni za javni medijski servis.
Aktivnosti projekta:
• Monitoringom RTV Crne Gore praćene su sledeće emisije RTV CG: CIPE (centralno informativno-političke emisije), Magazin Pečat, Ekonomske evropske integracije i Otvoreno.
• Fokus grupa o TVCG. U ovom istraživanju učestvovalo je 10 sagovornika i sagovornica koji su vodili razgovor o javnom servisu Crne Gore, o medijskim navikama kao i o mogućnostima i predlozima za unapređenje programa.
• Prezentacija projektnih rezultata Monitoringa TV Crne Gore napravljena je rukovodstvu, urednicima i novinarima RTV CG.
Lokalne samouprave i mediji (2008)
Donator: Sekretarijat za informacije Izvršnog veća AP Vojvodine
Realizovane su sledeće aktivnosti:
1. izrada i ispunjavanje upitnika,
2. statistička obrada podataka i sačinjavanje izveštaja,
3. prezentacija rezultata istraživanja.
Istraživanje analize postojeće situacije i stvarnih regionalnih potreba u cilju ispitivanja:
• odnosa lokalnih samouprava u Vojvodini prema elektronskim medijima (radiju i TV stanici) čiji su osnivači u složenom sistemu javnog informisanja,
• da li postoji zainteresovanost lokalnih samouprava za zadržavanje određenog udela u funkcionisanju i budžetskom finansiranju lokalnih elektronskih medija,
• i iznalaženja najboljeg rešenja za funckionisanje i opstanak lokalnih elektronskih medija koji deluju po modelu javnog servisa na opštinskom nivou.
Rezultate istraživanja Lokalne samouprave i mediji Novosadska novinarska škola je predstavila u okviru savetovanja o položaju medija u Vojvodini koje je organizovao Pokrajinski sekretarijat za informacije.
Savetovanje je bila dobra prilika za pokretanje dijaloga na osnovu dobijenih rezultata među predstavnicima opština zaduženih za informisanje, predstavnicima RRA, lokalnih medija, NVO sektora koji se bavi informisanjem.
Medijski monitoring izveštavanja o Kosovu (2008)
Donatori: SEENPM, Regionalna kancelarija KAS, OSCE Makedonija.
Novosadska novinarska škola je za potrebe Mreže ze profesionalizaciju medija Jugoistočne Evrope (SEENPM) napravila analizu izveštavanja dva štampana medija (Blic i Magyar Szo) o Kosovu tokom januara i februara 2008. godine.
Rezultati su prezentovani zajedno sa svim ostalim istraživanjima koja su paralelno sprovedena u 11 zemalja Jugoistočne Evrope na regionalnom skupu odžanom u Skoplju. Publikacija sa svim rezultatima i materijalom sa regionalnog skupa promovisana je u decembru 2008. u Prištini.
Osnove novinarstva (2007)
Donatori: Danish School of Journalism, Norwegian Peoples Aid, Pokrajinsko izvršno veće Vojvodine
U februaru 2007, edukativni program Osnove novinarstva završila je 13. generacija polaznika.
Program je počeo u oktobru 2006, i trajao je pet meseci. U programu je učestvovao 21 polaznik. Rezultati dela edukativnog programa posvećenog štampanim medijima objavljeni su u On-line magazinu.
Nakon poslednjeg redakcijskog sastanka, mentori su evaluirali polaznike na osnovu sledećih kriterijuma: kvalitet teksta za štampani medij, relevantnost teme, poštovanje rokova predaje rada, sopstvena inicijativa. Prosečna ocena tekstova on-line magazina je 76,84%.
Rezultati dela edukativnog programa posvećenog radijskom novinarstvu su 8 radio paketa prosečnog trajanja 3 minuta. Prosečna ocena radio priloga 13. generacije je bila 80,15%. Prema mišljenju polaznika i mentora, najbolji radio paket je bio Zemlja živih – lečenje narkomanije, koji je ocenjen prosečnom ocenom 93,50%.
TV novinarstvo (2007)
Donatori: Danish School of Journalism, Norwegian Peoples Aid, Pokrajinsko izvršno veće Vojvodine
Edukativni program TV novinarstvo je počeo odmah nakon završetka Osnova novinarstva i trajao je do maja 2007. Završna prosečna ocena za proizvedene TV pakete tokom rada sa radioničarima u malim grupama je 87,39%.
Učestvovalo je 20 mladih novinara. Polovina ih je već bila zaposlena u javnom servisu Vojvodine i lokalnim medijima, a još tri osobe osnažene znanjem i veštinama TV novinarstva su dobile posao nakon završetka projekta.
Izveštavanje o različitosti (2007)
Donator: Swedish Helsinki Committee
Uočeno je da mediji u Vojvodini ne neguju teme koje tretiraju položaj drugog i drugačijeg u nacionalnom, etničkom, jezičkom, rodnom, konfesionalnom smislu, kao i u odnosu na osobe sa posebnim potrebama. Stoga u okviru svojih edukativnih programa, ali i na posebno organizovanim treninzima, NNŠ podstiče senzibilizaciju novinara za ove teme.
Ovo je projekat u okviru kojeg su mladi novinari produkovali 8 radijskih i 6 televizijskih paketa koji su emitovani u javnom servisu Vojvodine i lokalnim emiterima. Učesnici na projektu su evaluirali ponuđene teme u okviru priprema za realizaciju paketa sa izuzetno visokom ocenom 4,76 (od 5 mogućih), način rada sa učesnicima projekta 4,35, i upotrebnu vrednost stečenih znanja sa 4,37.
Evaluacijska komisija (mentori i fokus grupe kao nezavisna eksterna evaluacija sa stanovišta recipijenta medijskih poruka) celu radijsku produkciju su ocenili sa 80,15% (maksimum je 100%), a televizijsku sa 55 bodova (maksimum 60 bodova) što se može smatrati izvanrednim rezultatima.
Ovim projektom je postignut najznačajniji cilj a to je da su mladi novinari okupljeni prema kriterijumu višejezičnosti (radijski i tv paketi su realizovani na srpskom, mađarskom i rumunskom jeziku) sarađivali, učeći i radeći zajedno. Oni su tako stekli uvid u probleme manjinskih skupina ali i rešili dileme većine u odnosu na manjine i sve to «upakovali» u atraktivnu novinarsku formu koju su nezavisni monitori okupljeni u fokus grupama veoma visoko ocenili što je učesnicima u projektu bila dodatna satisfakcija.
Treninzi za mlade novinare i studente (2007)
Donator: Konrad Adenauer Stiftung (KAS)
Održano je šest treninga za mlade novinare i studente u okviru medijskog programa NNŠ i Fondacije Konrad Adenauer. Obrađene su dve velike teme (izveštavanje o izborima i Computer Assisted Reporting) i to sa izuzetnim učinkom. Učesnici su bili polaznici NNŠ i novinari lokalnih medija.
Zelenergija (2007)
Donatori: European Agency for Reconstruction (EAR), Opština Srborban, Victoria Group
Realizacija javne kampanje za promociju alternativnih i obnovljivih izvora energije uz edukaciju novinara i produkciju podržala je Evropska komisija. Uz Radio Novi Sad učestvovali su Radio Sombor, Radio Odžaci, Radio Subotica, Radio Zrenjanin, Radio Bečej, Radio Srbobran, Radio Kovačica, Radio Far – Alibunar, Radio Sunce – Bela Crkva, Radio Stara Pazova i IN Radio – Novi Sad.
Projekat je finansirala EU, realizovala Evropska agencija za rekonstrukciju, a sproveo konzorcijum Centra za razvoj neprofitnog sektora i Fonda Centar za demokratiju, u okviru programa Fond za podršku civilnom društvu u Srbiji.
Rezultati: Produkcija 130 emisija na 5 jezika – srpski, mađarski, slovački, rumunski, hrvatski. Više od 880 emitovanja koji su dali preko 8,000 minuta (132 sata) programa koji je pokrio najveći deo Vojvodine.
Kao nastavak ovog veoma uspešnog domaćeg projekta Zelenergija, NNŠ je organizovala petodnevni trening za novinare iz celog regiona jugoistočne Evrope. Rezultati: 10 novinara iz Slovenije, Madjarske, Rumunije, Moldavije, Albanije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Srbije imalo je priliku da stekne uvid u značaj alternativnih i obnovljivih izvora energije i razmere potencijala koji postoje u regionu, kao i da identifikuju najbolje načine za izveštavanje o ovim temama.
Od podeljenog društva do društva različitosti (2007)
Donatori: Francuska ambasada Sarajevo, Central European Initiative, KAS
Media Plan Institut iz Sarajeva je u saradnji sa NNŠ realizovao modul Od podeljenog društva do društva različitosti: «Uloga medija u interreligijskom dijalogu». Modul se sastojao iz dva seminara obuke – jedan u Sarajevu i jedan u Novom Sadu, nakon čega je usledila produkcija jednočasovne radijske emisije.
NNŠ kao partnerska organizacija Media Plan Instituta je organizovala seminar u Novom Sadu «Uloga medija u interreligijskom dijalogu: iskustva iz Srbije» od 26. do 30. novembra 2007.
Cilj seminara u Novom Sadu je bio da se prikažu specifičnosti vojvođanskog multikonfesionalizma kroz različite aspekte – medijski, edukativni, zakonodavni uz predstavljanje religijske slike u Srbiji, stereotipa u izveštavanju o crkvama i verskim zajednicama u medijima.
U projektu je učestvovalo dvanaest novinara verskih i laičkih medija kao i studenata završnih godina novinarstva iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Srbije.
Produkcijom jednočasovne radijske emisije «Magazin – jednako različit» završen je trosedmični edukacioni modul.
Na seminaru je takođe i pokrenut dijalog u okviru okruglog stola «Religijska slika u Srbiji i izveštavanje o religiji» na kom su učestvovali predstavnici crkava i dali prikaz i karakteristike izveštavanja.
U dijalogu su učestvovali predstavnici Srpske pravoslavne crkve, Rimokatoličke, Grkokatoličke, Adventističke, Pentakostalne, Slovačke evangeličke crkve, Katoličke crkve Slovaka, Islamske verske zajednice, predstavnik pokrajinskog Ombudsmana, asistent sa Teološkog fakulteta.
Deo seminara bio je posvećen i zakonodavnom aspektu (Kontroverze Zakona o crkvama i verskim zajednicama Republike Srbije) kao i karitativnoj ulozi crkava (Centar za lečenje narkomanije Manastira Kovilj, Zajednica Tau).
Svoj rad su predstavili Radio Marija, Ekumenska humanitarna organizacija (EHO), pokret Fokolari i pokret Taize.
NNŠ je organizovala posete verskim objekata u Novom Sadu, Sremskim Karlovcima i na Petrovaradinskoj tvrđavi gde su učesnici seminara imali priliku da intervjuišu crkvene predstavnike, kao i posetu Centru za duhovno lečenje obolelih od zavisnosti «Zemlja živih» u Vilovu i Adventističkoj gimnaziji.
Seminar u Novom Sadu je ocenjen veoma visoko – prosečna ocena je 4,41. (max ocena 5, min ocena 1). Organizovane ekskurzije – poseta Sremskim Karlovcima i Petrovaradinske tvrđave kao i poseta verskim objektima u Novom Sadu su ocenjene najvišim ocenama (4,80; 4,67).
Upotreba jezika nacionalnih manjina (2007)
D0nator: King Baudouin Foundation
U okviru regionalnog projekta Nacionalne manjine u funkciji jačanja prekogranične kooperacije i stabilizacije u regionu u kojem su učestvovali agencija “Stina” iz Splita, Mediaplan institut iz Sarajeva i NNŠ, u Novom Sadu je u oktobru organizovan seminar “Upotreba jezika nacionalnih manjina u javnoj komunikaciji i njihovom učešću u jačanju prekogranične saradnje” kao poseban doprinos javnom zagovaranju šire primene Evropske konvencije o zaštiti regionalnih i manjinskih jezika.
Na seminarima je učestvovalo 15 novinara iz ove tri države, i to iz štampanih medija, sa radija i TV.
Dan u tvojim cipelama (2007)
Donatori: US Embassy, Ecumenical Humanitarian Organization
U periodu od avgusta 2007. do decembra 2007. 23 mlade osobe (10 studenata NNŠ, 10 članova Novosadskog udruženja studenata sa invaliditetom i 3 člana Omladinskog kluba u Novom Sadu) su prošli obuku za produkciju TV paketa, kao i interaktivne kreativno edukativne radionice na kojima su bili uključeni u proces prevazilaženja svojih predrasuda prema osobama sa invaliditetom. U novembru je snimano i montirano 5 TV paketa o problemima sa kojima se susreću osobe sa invaliditetom u svakodnevnom životu, u trajanju od 3 minuta svaki. Ovi paketi su emitovani na 12 TV stanica širom Vojvodine, uključujući i javni servis Vojvodine.
Cilj projekta Dan u tvojim cipelama bio je da pospeši senzibilizaciju javnosti Vojvodine prema teškoćama sa kojima se svakodnevno susreću osobe sa invaliditetom, kroz produkciju trominutnih dokumentarnih filmova.
NATO i Partnerstvo za mir – put u EU (2007)
Donatori: Geneva Center for Democratic Control of Armed Forces (DCAF) i NATO
NNŠ se svojim projektima uključila i u kampanju za kvalitetnije izveštavanje o temama Evroatlantskih integracija, NATO, Partnerstva za mir i reformi sektora bezbednosti. Ova tema je već bila obrađivana sa uspehom prethodnih godina, a u 2007. je realizovano tri dvodnevna seminara (Novi Sad, Niš, Beograd).
Rezultati: 40 novinara lokalnih i regionalnih medija imalo je priliku da čuje izlaganja predstavnika NATO, Ministarstva odbrane i Ministarstva spoljnih poslova Srbije, Ženevskog centra za demokratsku kontrolu oružanih snaga i Centra za civilno-vojne odnose o temama Evroatlantskih integracija i reforme sektora bezbednosti, kao i da razmeni sopstvena iskustva u radu na ovim temama.
Obećanja (2007)
Donator: Friedrich Ebert Stiftung
Tradicionalno, NNŠ pred izbore organizuje seminare za novinare izveštače u okviru kojih se kreiraju i nove forme praćenja kampanje. U tom kontekstu realizovan je trening »Obećanja«. Uz podršku regionalne kancelarije fondacije „Konrad Adenauer“, u decembru 2007. je održan edukativni seminar za novinare informativno-političkih redakcija medija iz cele Srbije. Novinari iz Bujanovca, Niša, Beograda i Novog Sada su prošli trodnevnu obuku o profesionalnom izveštavanju tokom predizbornih kampanja.
Mladi mladima – hajde da radimo zajedno (2007)
Donator: National Endowment for Democracy (NED)
Projekat je realizovan u dva segmenta – prvi deo u periodu septembar 2006. – avgust 2007. a drugi deo u periodu septembar 2007 – jun 2008. Cilj projekta je da se pruži podrška omladinskim redakcijama lokalnih, višejezičnih radio stanica, za produkciju radijskih emisija na većinskom i manjinskim jezicima koje će srednjoškolcima omogućiti da javno iznesu svoje mišljenje o temama koje ih zanimaju.
Učesnici u projektu su bili u prvom delu 20 srednjoškolaca, budućih mladih novinara iz 5 gradova u Vojvodini.
U projektu je učestvovalo i 5 lokalnih radio stanica: Radio Kula, Radio Zrenjanin, Radio Stara Pazova, Radio Subotica i Radio Beat Box iz Novog Sada.
Po jedan mentor sa svake od ovih radio stanica bio je zadužen za rad sa mladima; u drugom delu – 24 srednjoškolaca, budućih mladih novinara iz 5 gradova Vojvodine. U projektu učestvuje i 6 radio stanica (uključujući i Javni servis Vojvodine). Po jedan mentor sa svake od ovih radio stanica je zadužen za rad sa mladima.
Aktivnosti i rezultati – 7 jednodnevnih seminara održanih u NNŠ i produkcija i emitovanje 50 emisija (svaka od radio stanica je proizvodila jednu emisiju, u trajanju od 30 minuta, mesečno. Emisije su na srpskom, mađarskom, slovačkom i rusinskom jeziku). Pošto svaka od radio stanica emituje svoj program na većinskom i bar jednom manjinskom jeziku, dobijeno je ukupno 3000 minuta emitovanog programa.
Realizacija drugog dela – novog ciklusa ovog projekta započela je trodnevnim kampom koji je održan u NNŠ, u oktobru 2007. Na ovom kampu, pored teorijskih predavanja i praktične obuke koju su prošli mladi, budući novinari, svi zajedno su proizveli jednu radio emisiju u trajanju od 30 minuta, koja je emitovana na svim radio stanicama, učesnicama u projektu. Posle kampa, održana su i dva jednodnevna seminara, jedan u novembru i jedan u decembru. U 2007. godini proizvedeno je ukupno 12 emisija, plus jedna zajednička. To je ukupno 13 emisija u trajanju od 30 minuta svaka. Ovim dolazimo do 540 minuta emitovanog programa.
Kako bi bolje razumeli medije i pomogli učenicima da se snađu ne samo kao medijski konzumenti, već i kao kreatori medijskih poruka, NNŠ je za nastavnike i profesore organizovala niz seminara/treninga za koje je NNŠ dobila akreditaciju, drugu godinu zaredom od Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanje Republike Srbije. Ovi seminari su zasnovani na konceptu samoodrživosti uz podršku PIV sekretarijata za obrazovanje samo za škole iz nerazvijenih opština.
Medijska svesnost (2007)
Donatori: Danish School of Journalism, Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje
Tokom 2007. godine održano je pet ciklusa seminara za prosvetne radnike. Program seminara je koncipiran tako da prosvetnim radnicima pruža osnovna znaja iz funkcionisanja više vrsta medija (štampa, radio, televizija, internet), osnova komunikacije i rada školskog medija. Kroz medijsko opismenjavanje do sada je prošlo 90 prosvetnih radnika. Projekat je podržan od strane republičkog Ministarstva obrazovanja, pokrajinskog i gradskog Sekretarijata za obrazovanje.
Osim na obrazovni sektor NNŠ je proširila svoju delatnost i na obuku zaposlenih u drugim javnim službama u kojima je umeće komunikacije u najširem smislu izuzetno značajna veština.
Snimi svoj identitet! (2007)
Donator: Norwegian National Agency
Bogato iskustvo u organizaciji medijskih kampova kvalifikovalo je NNŠ da učestvuje kao partnerska organizaciju u međunarodnim projektima.
Centar za podršku ženama godine bio je domaćin međunarodnog projekta „Snimi svoj identitet (Shoot your identity)“ u okviru programa Youth exchange. Nosilac projekta bila je NVO „Centar za mir“ (Narvik/Norveška), a realizaciju Projekta omogućila je Evropska komisija kroz finansijsku podršku Nacionalne agencije u Oslu.
Centar za podršku ženama tokom realizacije projekta oslanja se na vlastite resurse, logističku podršku i stručnu saradnju NNŠ (Novi Sad) i RTV VK (Kikinda).
Realizaciju projekta finansijski je pomogao i Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu IV AP Vojvodine.
Ključna tema projekta „Snimi svoj identitet“ bila je „Evropeizacija i/ili nacionalni identitet“ a glavno sredstvo izražavanja – kratka dokumentarna TV forma.
U projektu je okupljeno 26 učesnika iz 5 zemalja: Norveška/Narvik, Poljska/Lublin, Portugal/Lisabon, BiH/Mostar i Srbija/Novi Sad-Kikinda Zbog nemogućnosti da u okvirima promenjenog termina za realizaciju projekta okupi svoj medijski tim, Hrvatska organizacija BaBe odustala je od učešća.
Angažovano preko dvadeset predavača, mentora, saradnika i volontera koji su tokom dvanaest dana bili na raspolaganju učesnicima. Rad je bio podeljen u dve celine u vremenu od 24. novembra do 6. decembra 2007. Tokom prvih 6 dana u Kikindi bile su realizovane različite radionice i predavanja čiji cilj je bio međusobno upoznavanje učesnika, razbijanje predrasuda (na nacionalnoj i etničkoj osnovi) kao i sticanje novih znanja u korišćenju dokumentarnog TV izraza.
Tokom 6 dana aktivnosti u Novom Sadu učesnici su razradili svoje ideje i realizovali 5 dokumentarnih filmova u kojima su se na različite načine bavili temom nacionalnog identiteta. Obavezni deo programa bile su i nacionalne prezentacije na kojima su timovi prikazali osobenosti zemlje/grada iz koga dolaze, kulturu, običaje i hranu. Jedan dan učesnici projekta proveli su u Beogradu. Bili su u prilici da upoznaju deo istorije i kulturne baštine Srbije kao i da posete Katedru za novinarstvo Fakulteta političkih nauka.
NNŠ Infopress (2007)
Donator: Konrad Adenauer Stiftung (KAS)
Dugogodišnja saradnja sa fondacijom Konrad Adenauer, kancelarija u Beogradu, nastavljena je i u 2007. u okviru ovog projekta. Cilj je informisanje novinara Vojvođanskih medija i pospešenje dijaloga o najaktuelnijim temama društveno-političke stvarnosti kao i unapređenje kvaliteta i profesionalnih standarda lokalnih medija.
Teme InfoPress susreta tokom 2007. godine bile su:
– Srbija posle izbora – kakvu vladu očekujemo?
– Pedagoška uloga vere u medijima
– Okrugli sto „Prilog javnoj raspravi o etičkom kodeksu RRA“
– U čijem je posedu naša zemlja?
– Kakav zakon o pokrajinskim i lokalnim izborima nam je potreban?
– Dele li partije državu?
– Vojvodina – izazovi u 2008.
NNŠ redovno prosleđuje medijima Vojvodine saopštenja sa InfoPress susreta. Izveštaji sa InfoPressa imaju široki odjek i mediji ih objavljuju u okviru centralno-informativno političkih emsija u najslušanijim i najgledanijim dnevnim terminina. InfoPress susreti se transkribuju i u pisanoj formi dostavljaju medijima. Na taj način informacije postaju dostupne novinarima i široj javnosti. Osim InfoPress susreta na kojima su novinari pozivani da bi izveštavali o aktuelnim temama, NNŠ je organizovala i tribine na kojima su se vlasnici, urednici i novinari informisali o stanju u medijskom sektoru.
Legalno u etru (2007)
Donator: Pokrajinski sekretarijat za informacije
Reč je o seriji jednodnevnih seminara realizovanih u saradnji sa Media Art Service International i Izvršnim većem Vojvodine čiji je cilj upoznavanje medijskog menadžmenta i novinara sa aktuelnim temama od značaja za funkcionisanje elektronskih medija. Ovi seminari su pokazali kako uspešno mogu da sarađuju uprava, privatna produkcijska i izdavačka kuća i nevladina organizacija intersno povezani na dobrobit svih aktera multikulturno ustrojenog medijskog sektora Vojvodine.
Izveštavanje o različitosti (2007)
Donator: OSCE
Ovaj okrugli sto imao je cilj da omogući urednicima medijskih kuća, da unaprede svoje izveštavanje o manjinskim grupama, međuetničkim odnosima i ljudskim pravima i na taj način doprinesu procesu boljeg razumevanja među ljudima.
Na okruglom stolu je učestvovalo 20 urednika/urednica i novinara/novinarki iz elektronskih i štampanih medija iz Srbije (TV Pirot, RTV Caribrod, RTV Zaječar, TV Leskovac, RTV Kragujevac, Radio Duck, Radio 021, Ruske slovo, Somborske novine, Kulska komuna, Radio Victoria, Victoria info, Radio Stara Pazova, Radio Far iz Alibunara, Radio Zrenjanin, Radio Srbobran, Radio Sombor, TV Bačka) i Radio Banat-Link iz Temišvara. Skup je podržala Organizacijom za evropsku bezbednost i saradnju – OEBS, Misija u Srbiji.
Monitoring RTV Vojvodine (2007)
Pokrenut je još u septembru 2006. kako bi se utvrdilo u kojoj meri programska produkcija Radio-televizije Vojvodine i njegova uređivačka politika odgovaraju zadacima i obavezama javnog servisa koji su ustanovljeni Zakonom o radiodifuziji, kao i modernim programskim standardima koje prihvataju javni servisi širom Evrope.
Ovaj projekat NNŠ realizuje se, osim uz podršku Sekretarijata za informacije Izvršnog veća APV, još i uz podršku Fonda za otvoreno društvo (FOD), Misije OEBS u Srbiji – Sektor za medije i Danske škole novinarstva. Monitoring RTV se odvija istovremeno na šest jezika: srpskom, mađarskom, slovačkom, rumunskom, rusinskom i romskom jeziku.
U 2007. godini, realizovana su četiri ciklusa monitoringa:
1) Januar – praćenje predizborne kampanje u informativnim sadržajima
2) April – informativni sadržaji
3) Jun – emisije za selo i TV magazini
4) Novembar – informativni, kulturni, verski i sportski sadržaji.
Opširnije o rezultatima monitoringa u publikaciji Medijska sfera – Javni servis Vojvodine (decembar 2007).
Može se smatrati da je ova publikacija nadmašila korpus Javnog servisa Vojvodine jer su ekspertski izveštaji uočili osnovne modele funkcionisanja javnih servisa i, što je još bitnije, na osnovu njih preporučili modele dobre prakse. To znači da je ovaj materijal veoma upotrebljiv za urednički menadžment svih elektronskih medija, a ne samo za RTV koji je bio predmet monitoringa.
Rezultati monitoringa su kontinuirano predstavljani u vojvođanskim gradovima (Staroj Pazovi, Vršcu, Subotici, Kikindi, Novom Sadu, Zrenjaninu i Somboru). Cilj prezentovanja rezultata i zaključaka monitorovanja RTV je afirmisanje dijaloga o funkcionisanju javnog servisa Vojvodine. Veoma je važno da se građani motivišu i zainteresuju za medij čija osnovna uloga i jeste servisiranje informacija od javnog značaja. U maju 2007. je NNŠ održala javnu prezentaciju rezultata u Izvršnom veću AP Vojvodine na kojoj su prisustvovali direktori RTV-a, Programski odbor, urednici svih redakcija, kao i lokalni mediji Vojvodine. RTV je pokazao veliko interesovanje za objavljene rezultate i istakla njihov značaj u kreiranju programskih šema u narednom periodu što potvrđuju i rezultati novembarskog, poslednjeg monitoringa planiranog za 2007. Javne prezentacije NNŠ je organizovala uz podršku Sekretarijata za informacije Izvršnog veća APV i Fonda za otvoreno društvo.
Naša stvarnost i evropska iskustva (2007)
Donator: Konrad Adenauer Stiftung (KAS)
Reč je o Zborniku tekstova sa okruglih stolova koje je tokom 2006. godine NNŠ organizovala u saradnji sa fondacijom Konrad Adenauer. U zborniku se nalaze izlaganja sa skupova: Novi izborni zakon; Srbija i Crna Gora- kako dalje? Građani i javni servis; Od referenduma do izbora.
Javni servis- Monitoring transformacije RTV Novi Sad u Javni servis Vojvodine
Pokrajinski sekretarijat za informisanje, OSCE
Na osnovu monitoringa informativnih, kulturno-obrazovnih i predizbornih programa redakcija na šest jezika (srpskom, mađarskom, slovačkom, rusinskom, rumunskom i romskom) medijski eksperti, autori tekstova u ovoj publikaciji su analizirali podatke i napisali izveštaje.
Autori izveštaja:
dr Jovanka Matić (istraživačica Instituta društvenih nauka u Beogradu)
doc. Rade Veljanovski (docent na Fakultetu političkih nauka u Beogradu)
prof.dr Radivoj Stepanov (profesor na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu)
doc.dr Dubravka Valić Nedeljković (docentkinja na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu)
prof.dr Milena Šešić Dragićević (profesorica na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu)
Ivo Visković (profesor na Fakultetu političkih nauka u Beogradu).
Osim toga, u publikaciji su objavljeni i izveštaji fokus grupa na kojima su učestvovali monitori koji su pratili program i evidentirali podatke. U izveštajima se, osim analize dobijenih podataka, nalaze i preporuke i instrukcije za moguća poboljšanja pojedinih delova programa.
Javni servisi i privatni emiteri u službi građana (2007)
Donator: South East European Network for Professionalization of Media (SEENPM)
Ova publikacija sadrži izveštaje regionalnog monitoringa koje su napisali monitori iz četiri partnerske organizacije, odnosno ustanove: Mediaplan instituta iz Sarajeva, Fakulteta političkih znanosti iz Zagreba, Instituta za medije Crne Gore iz Podgorice i Novosadske novinarske škole.
Osim toga, u publikaciji je objavljen i transkript sa okruglog stola «Javni servisi i privatni emiteri u službi građana» koji je održan nakon obavljenog monitoringa i na kojem su autori u javnoj diskusiji prezentovali rezultate svojih istraživanja. Projekat je podržala Mreža za profesionalizaciju medija Jugoistočne Evrope.