Pokrenuta je kampanja “Mediji za građane – građani za medije”, u okviru koje je oko 100 uglednih novinara i medijskih profesionalaca sa Zapadnog Balkana snimilo video poruke o profesionalnom radu novinara i javnom interesu.
“Nema slobodnog društva bez slobodnih i profesionalnih medija. Posao novinara je da brani javni interes, vladavinu prava, nezavisnost institucija, da istražuju kriminal i korupciju, da budu branitelji ljudskih prava”, navela je novinarka Suzana Trninić u okviru kampanje koju u Srbiji sprovodi Novosadska novinarska škola.
Kampanja se bavi pitanjima kao što su: šta je istraživačko novinarstvo, kakav treba biti rad javnih servisa, kako se finansiraju mediji, temama poput tabloida i senzacionalizma, napadima i pritisaka na novinare, kao i time šta je medijska pismenost, šta su lažne vesti i fektčeking, pitanjem budućnosti medija, ali i drugim temama.
Novinarka Radio Beograda Tamara Vučenović rekla je da novinari imaju veliku odgovornost kada je reč o budućnost medija, ali ne samo oni, već i društvo u celini, građani i svi oni koji koriste medije.
“Tehnologija je, sa jedne strane, ono što nam omogućava napredak, ali tehnologija nema samo dobre strane, već ima i svoje negativne strane”. Dakle, treba da je poznajemo dobro da bismo, samim tim, mogli da u budućnosti imamo odgovorne medije, ali i čestite, iskrene i dostojanstvene, kakve nadam se da imamo ipak i danas”, navela je ona.
Ciljevi kampanje su ukazivanje na značaj uloge novinarstva u društvu, važnost profesionalnog izveštavanja, ali i na prepreke u radu sa kojima se novinari neretko susreću. Pored toga, kampanja doprinosi poboljšanju medijske pismenosti, nastoji da podigne svest o važnosti slobode medija, kao i da podseti javnost o značaju kritičkog pristupa medijskim sadržajima.
U kampanji učestvuje šesnaest istaknutih novinara i novinarki iz Srbije, a to su: Vesna Radojević (Raskrikavanje), Branko Čečen (CINS), Nataša Kovačev (N1), Stefan Janjić (FakeNews Tragač), Milan Ćulibrk (NIN), Zoran Strika (Radio 021), Milica Kravić i Tamara Srijemac (Radio Novi Sad), Suzana Trninić, Slobodan Georgiev (BIRN), Branislav Šovljanski (N1), Tamara Vučenović (Radio Beograd), Marko Dražić (Njuz.net), Miodrag Sovilj (N1), Jelena Glušac (Al Jazeera) i Stevan Dojčinović (KRIK).
Kampanja je deo regionalnog projekta “Mediji za građane – građani za medije“, koji finansira Evropska unija, a pored Srbije, sprovodi se u još četiri zemlje iz regiona – Albanija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora i Severna Makedonija.
Regionalni program “Mediji za građane – građani za medije: Jačanje kapaciteta nevladinih organizacija za razvoj medijske i informacijske pismenosti na Zapadnom Balkanu” uz podršku Europske unije implementiraju partnerske organizacije Mediacentar Sarajevo, Albanski medijski institut, Makedonski institut za medije, Institut za medije Crne Gore, Novosadska novinarska škola, Mirovni Inštitut, SEENPM.