• Aktuelnosti
  • Ko smo mi?
    • O nama
    • NNŠ Tim
    • Godišnji izveštaj
  • Čime se bavimo?
    • Medijska pismenost
    • Fake news
    • Medijska produkcija
    • Monitoring
    • Izdavaštvo
  • Projekti
    • Aktuelni
    • Realizovani
  • Kontakt

Politički TV spot u predizbornim kampanjama u Srbiji: fokus na 2022

10/08/2022
Politički TV spot u predizbornim kampanjama u Srbiji: fokus na 2022 PREUZMI

Zakon o izboru narodnih poslanika (2022) definiše i mogućnost da politički subjekti pod jednakim uslovima za sve zainteresovane zakupe, prema zakonom utvrđenim pravilima, medijsko vreme i prostor radi promocije u predizbornoj kampanji. Jedna od veoma učinkovitih plaćenih medijskih promotivnih žanrova je i predizborni politički TV spot. Novosadska novinarska škola od predizborne kampanje 1996. pa do poslednjih izbora 2022. bavila se kritičkom analizom sadržaja promotivnih TV spotova tako da je evo pred čitalačkom javnosti kratak pregled najznačajnijih i
prototipičnih plaćenih stranačkih i kandidatskih promotivnih materijala u formi TV spota. Metodom kritičke analize diskursa, komparativnom i deskriptivnom metodom analizirani su politički TV spotovi korišćeni u predsedničkim i parlamentarnim predizbornim kampanjama u Srbiji, sa posebnim fokusom na spotove u kampanji 2022. godine sa ciljem da se uoče trendovi u
produkcionoj i žanrovskoj strukturi političkih TV spotova u Srbiji u kontekstu društveno-političkih kretanja i ideoloških polarizacija političkih centara moći. Pored analize sadržaja, kako bi se uočili i trendovi u navikama auditorijuma, potencijalnih birača, kada je reč o predizbornom TV spotu, korišćen je onlajn upitnik. Rezultati analize su pokazali da je oglašavanje kroz TV spot u kampanji 2022. bilo skromno po ukupnom obimu i varijetetima unutar lista i kandidata. Što se tiče kvaliteta, ono se ocenjuje kao predvidljivo, uglavnom nekreativno i neinventivno posebno kad su slogani u pitanju, produkcijski nezahtevno, osim nekoliko izuzetaka. Istovremeno nakon 30 godina višepartijskih izbornih ciklusa auditorijum je, čini se, izgubio interes za politički promotivni TV spot, tako da mnogi učesnici u kampanji 2022. nisu ni imali ovaj vid oglašavanja svojih ideja i političkih opredeljenja.

Tweet
Share
Pin it
Previous StoryVodič za nastavnike o medijskoj pismenosti u okviru globalnog obrazovanja Next StoryMedijska pismenost: Priručnik za eduktore/ke
  • Latest
  • Poziv na trening medijske pismenosti za studente 24.03.2023.

     Poziv na trening medijske pismenosti za studente

  • Obrazovanje novinara za budućnost 24.03.2023.

     Obrazovanje novinara za budućnost

  • Poziv na događaj „Cena istine – Bezbednost novinara i novinarki na Zapadnom Balkanu”  23.03.2023.

     Poziv na događaj „Cena istine – Bezbednost novinara i novinarki na Zapadnom Balkanu” 

  • Jačanje uloge medija u suočavanju sa klimatskom krizom 15.03.2023.

     Jačanje uloge medija u suočavanju sa klimatskom krizom

  • Regionalni dokumentarci o medijima i novinarstvu koje morate pogledati: šta čini dobar dokumentarac? 15.03.2023.

     Regionalni dokumentarci o medijima i novinarstvu koje morate pogledati: šta čini dobar dokumentarac?

Archives

Pronađi

Ko smo mi?

  • O nama
  • NNŠ Tim
  • Godišnji izveštaj

Čime se bavimo?

  • Medijska pismenost
  • Fake news
  • Medijska produkcija
  • Monitoring
  • Izdavaštvo

Projekti

  • Aktuelni
  • Realizovani

NNŠ

  • Misija
  • Vizija
Misija

NNŠ je fokusirana na podsticanje demokratske komunikacije i atkivizma u građanskom društvu, na profesionalizaciju medijske sfere i razvoj medijske pismenosti u Srbiji i regionu.

Vizija

Društvo u kojem građani i građanke Srbije objektivno inofrmisani utiču na svoju svakodnevnicu.