Evropska komisija, oktobar 2020. – avgust 2023.
Fakespotting će primeniti potpuno nove alate za inovacije u oblasti visokog obrazovanja i obrazovanja odraslih, omogućavajući primenu originalnih sadržaja digitalne i informacione pismenosti, procena i alata za rešavanje neusklađenosti veština, kako bi se studenti i odrasli sa nižim kvalifikacijama pripremili za poslove na kojima su već uočeni nedostaci, kao i za one poslove gde nedostaci tek iskrsavaju.
Glavni ciljevi:
- Ažuriranje veština nastavnika i kurikuluma visokog obrazovanja o digitalnim informacijama i medijskoj pismenosti, unapređujući zajedničko učenje, digitalne i IKT aspekte visokoškolskog obrazovanja;
- Obuka članova akademske zajedince za nove pedagoške pristupe, podstičući: pružanje veština neophodnih u 21. veku uz pravljenje spone između sektora visokog obrazovanja i potreba na tržištu rada; sticanje inovativnih metoda procene i alata za prepoznavanje i unapređivanje veština;
- Rešavanje budućih neusklađenosti veština, spajajući veštine studenata sa nadolazećim potrebama na tržištu rada, kao i povećanje participativnosti žena u IKT sektoru;
- Poboljšanje mogućnosti za sticanje digitalnih kompetencija za nezaposlene odrasle osobe i edukatore u oblasti obrazovanja odraslih;
- Koordinacija visokoškolskih ustanova sa visokoškolskim ustanovama iz zemalja kandidata za članstvo u EU, radi razvijanja zajedničkih obrazovnih okvira u digitalnom obrazovanju prema preporuci „Evropskog visokog obrazovanja u svetu“.
Aktivnosti i rezultati
Implementacijom istraživanja (anketma i intervjuima na tržištu rada), jednog međunarodnog treninga, 5 transnacionalnih projektnih sastanaka, 9 lokalnih pilot projekata koji pružaju inovativne veštine digitalne pismenosti za 150 studenata, 50 profesora u oblasti visokog obrazovanja, 40 nezaposlenih odraslih i 8 spoljnih organizacija za obrazovanje odraslih i, na kraju promovišući rezultate kroz 8 multiplikativnih događaja i široko rasprostanjene onlajn promocije, projekat će ostvariti sledeće rezultate:
- Onlajn materijali za učenje o informacijama, medijskoj pismenosti i proveri činjenica;
- Set alata koji će sadržati metodologije za proveru činjenica povezanih sa potrebama tržišta rada i metodama za uključivanje digitalnih veština u akademske programe i alate za prepoznavanje;
- Smernice za medijsku i informacionu pismenost i nacionalne studije slučaja dezinformacija na mreži:
- Alat za digitalnu procenu znanja koji podstiče metodologiju praćenja poboljšanja veština studenata visokoobrazovnih ustanova.
Partnerstvo čine:
- Alma Mater Studiorum – Università di Bologna (Italija) (koordinator)
- Fundacion Universidad Loyola de Andalucia (Španija)
- Globsec (Slovačka)
- International Consulting and Mobility Agency (Španija)
- Novosadska novinarska škola (Srbija)
- Pagella Politica (Italija)
- South East European University Tetovo (Severna Makedonija)
- Univerzita Mateja Bela V Banskey Bystrici (Slovačka)
- Universiteti i Tiranes (Albanija)
Ovaj projekat je realizovan uz podršku Evropske komisije. Izneti stavovi na projektu su isključiva odgovornost autora i Novosadske novinarske škole, i ni na koji način ne odražavaju stavove i mišljenja donatora.