search icon Arhiva

Razmena iskustva nastavnika iz Srbije i Crne Gore o medijskoj pismenosti u obrazovanju

Nastavnici i nastavnice iz 10 osnovnih i srednjih škola iz različitih gradova u Srbiji, koji su se najviše angažovali u korišćenju tehnika medijske pismenosti u nastavi i razvoju kritičkog mišljenja kod dece u okviru projekta „Digitalni pogon“, od 31. maja do 5. juna bili su u studijskoj poseti Crnoj Gori. Tokom posete su se upoznavali sa politikama i praksama uvođenja medijske i informacione pismenosti u obrazovanje, sa strategijama i budućim planovima kako institucija, srednjoškolskih i visokoškolskih ustanova i civilnog društva i razmenjivali iskustva sa kolegama i koleginicama u Budvi, na Cetinju, u Kotoru i Podgorici.

[metaslider id=7021]

Učesnici su posetili Fakultet dramskih umetnosti, Filmski centar Crne Gore, Zetski dom, Srednju pomorsku školu, Univerzitet Donja Gorica, Fakultet političkih nauka, organizacije Medijski institut Crne Gore i Juventas i Narodnu biblioteku u Budvi.

Crna Gora je još 2008. godine, među prvim zemljama bivše Jugoslavije uvela predmet medijska pismenost u gimnazije. Tokom ovog trinaestogodišnjeg perioda, u obrazovnom sistemu su se pojavili veliki izazovi, prepreke ali i rešenja koja su nastavnici, bibliotekari, predstavnici kulturnih i obrazovnih institucija i eksperti podelili sa svojim kolegama iz Srbije tokom ove posete.

Poseta je organizovana kao završna aktivnost u okviru troipogodišnjeg projekta „Digitalni pogon“ koji Novosadska novinarska škola i Biblioteka plus realizuju uz podršku Delegacije Evropske unije u Srbiji. Osnovni cilj je uvođenje prakse medijske i informacione pismenosti u postojeće sisteme osnovnog i srednjeg obrazovanja u Srbiji kao oblika funkcionalne pismenosti građana i građanki u demokratskom društvu 21 veka. Projekat takođe ima cilj razvijanje kritičke svesti učenika, kao i razvoj kreativnosti i interaktivnosti u školama.

Pobednici prvog MIL... FakeSpotting| Predstojeći događaji