search icon Arhiva

Saopštenje za javnost: direktan prenos mitinga SNS u glavnim informativnim emisijama

Novosadska novinarska škola tokom aktuelne predizborne kampanje po jedinstvenoj metodologiji prati informativne sadržaje 107 medija u Srbiji – nacionalnih, regionalnih i lokalnih; štampanih, elektronskih i on-line. O nepravilnostima u radu pojedinih medija tokom predizbornog perioda obaveštavamo stručnu i najširu javnost, a podnosimo i prigovore (samo)regulatornim telima za medije.

Nalazi su dostupni na https://novinarska-skola.org.rs/?p=4508 i https://novinarska-skola.org.rs/?p=4514 a utorkom u 13h nedeljne rezultate i analize sa partnerima predstavljamo u Medija centru Beograd. Poslednja prezentacija pre izbora biće u utorak, 19. aprila u 13h, u Medija centru Beograd.

U ponedeljak 11. aprila 2016. i u sredu 13. aprila 2016. uočili smo da je u okviru centralnih informativnih emisija dve kablovske TV-stanice došlo do direktnog uključenja u mitinge SNS u Kraljevu i Somboru, te da je to uključenje trajalo i do 53 minuta – daleko duže od prosečnog TV-priloga, pa i duže od redovnih izdanja nekih od tih informativnih emisija. Ovo je naravno izazvalo i znatne (nenajavljene) promene u programskim šemama ovih medija – kablovske Zona plus iz Niša i kablovske TV Bečej iz Bečeja. Ovo nažalost nisu jedini ovakvi slučajevi u tekućoj kampanji, i kao po pravilu ponavljaju se uključenja s mitinga SNS. Takođe, zbog emitovanja pomenutih mitinga uočeno je pomeranje programskih šema i na televizijama: kablovska TV K::CN 1, lokalna Niška TV, regionalna Belle amie i lokalna TV Plus iz Kruševca.

Direktan prenos tj. emitovanje političkih skupova uživo, bez novinarske/uredničke obrade je ništa drugo do ogoljena propaganda. Takođe, ovakav izbor sadržaja vodi neravnopravnom tretiranju učesnika u izbornoj kampanji. Jedini način da pomenuti mediji bar formalno uravnoteže svoje izveštavanje o aktuelnim izborima sada je da – pre nego što se kampanje završe – u istim terminima i u istom trajanju prenose mitinge svih drugih stranaka/koalicija koje učestvuju na ovim izborima.

Nažalost, osim što bi građani opet bili preplavljeni satima programa sa stranačkih skupova – što uopšte ne doprinosi njihovoj boljoj informisanosti – takav postupak vratio bi nas u situaciju ‘bitke zakupljenim terminima’, koju je Regulator za elektronske medije (REM) pokušao da izbegne donoseći Pravilnik o obavezama pružalaca medijskih usluga tokom predizborne kampanje .

Ukoliko se ispostavi da su pomenuta uključenja odnosno prikriveni prenosi mitinga jedne političke stranke bili plaćeni navedenim emiterima, tj. da se radi o komercijalnom oglašavanju – kakvo zakon ne dozvoljava unutar centralnih informativnih emisija – regulatorna tela i državni organi moraće da primene svoje nadležnosti.

Novosadska novinarska škola
15.04.2016.

CRTA - saopštenje... Flash report 1:...