Postojeći načini edukacije o medijskoj pismenosti svih nastavnika, bez obzira koji predmet predaju, realizuje se kroz seminare stručnog usavršavanja, ali neki (budući) nastavnici imaju mogućnost da se medijski obrazuju i na fakultetima. Кako ovo ne važi za sve fakultete, ovim istraživanjem utvrdiće se da li i na koji način prosvetni
Kada bi čovek iz šezdesetih godina prošlog veka doputovao u sadašnjost, piše teoretičar medija Džej Dejvid Bolter u svojoj knjizi Digital Plenitude, promene koje bi primetio bile bi neznatne u odnosu na kontinuitet. Da, građevine i automobili izgledaju drugačije. Da, ljudi se više ne oblače kao tada. Ali, u svojoj
Zakon o izboru narodnih poslanika (2022) definiše i mogućnost da politički subjekti pod jednakim uslovima za sve zainteresovane zakupe, prema zakonom utvrđenim pravilima, medijsko vreme i prostor radi promocije u predizbornoj kampanji. Jedna od veoma učinkovitih plaćenih medijskih promotivnih žanrova je i predizborni politički TV spot. Novosadska novinarska škola od
Vodič donosi primere medijskog opismenjavanja u okviru globalnog obrazovanja u sistemu formalne nastave navodeći 12 priprema za čas iz različitih predmeta za učenike različitog uzrasta. U publikaciji su tako dati primeri kako se medijska pismenost i globalno obrazovanje mogu implementirati na časovima predmeta kao što su Srpski jezik i književnost,
Novosadska novinarska škola sprovela je monitoring predizbornog izveštavanja javnih servisa tokom poslednjih mesec dana predizborne kampanje za predsedničke, parlamentarne i lokalne izbore u Srbiji 2022. godine. Sprovedena je kvantitativno-kvalitativna analiza medijskoj diskursa, a poseban ovo rada bilo je pitanje kako se javni medijski servisi u Srbiji tokom predizborne kampanje odnose prema
Novosadska novinarska škola sprovela je monitoring objava na društvenim mrežama političara, stranaka i koalicija tokom predizborne kampanje za parlamentarne i predsedničke izbore 2022. godine, u periodu od 1. marta do 1. aprila. Cilj ovog istraživanja bilo je sagledavanje političke komunikacije u onlajn ambijentu u kom ne postoje tradicionalno shvaćeni čuvari
Značaj medijske i informacione pismenosti prepoznat je u obrazovnom sistemu Republike Srbije i aktivnosti u pravcu implementacije MIP sprovode se poslednjih nekoliko godina. Кako je sam sistem prepoznao značaj medijskog opismenjavanja učenika, sledeći prioritet jeste pronalaženje adekvatnog načina da se to uspešno sprovede. Ovim, kao i prethodno objavljenim dokumentima praktične
U procesu pridruživanja Evropskoj uniji Srbija je uglavnom uskladila ili je u procesu usklađivanja zakona koji se odnose na spečavanje govora mržnje i širenja dezinformacija sa standardima Evropske unije. Ovaj pregled ukratko sumira osnovne informacije o regulatornom i samoregulatornom okviru u ovoj oblasti. Pored toga, u svakoj oblasti su navedeni
Istraživanjem postojećih metoda sprovođenja medijske i informacione pismenosti (MIP) u obrazovanju, čiji su rezultati objavljeni u ovoj publikaciji, dat je pregled aktivnosti koje su do sada urađene u vezi sa MIP u obrazovanju, a sami prosvetni radnici pozvani su da prenesu svoje iskustvo i iznesu predloge u vezi sa implementacijom
Razvoj interneta pružio je nove mogućnosti za slobodu govora kao jednu od osnovnih demokratskih vrednosti. Istovremeno je otvorio i prostor za širenje govora mržnje, dezinformacija i propagande. U ovom istraživanju cilj nam je bio da utvrdimo koji su to osnovni obrasci i primeri narativa mržnje u novim medijima u Srbiji, koji
Medijska i informaciona pismenost predstavlja jednu od osnovnih kompetencija građana današnjeg društva. U procesu medijskog opismenjavanja posebna pažnja se obraća na razvijanje sposobnosti kritičkog mišljenja, odnosno sposobnosti presretanja informacija dobijenih iz medija ključnim pitanjima, kojima bi se ustanovilo koji je smisao, namera i efekat informacije sa kojom smo se susreli.
Ova publikacija kreirana je sa ciljem da se nastavnicima i zaposlenima u srednjim školama pomogne da bolje razumeju fenomen govora mržnje i govora mržnje na internetu, da se upoznaju sa ključnim terminima, definicijama i legislativom kako bi mogli da se bave ovim sveprisutnijim fenomenom sa učenicima, kolegama i roditeljima. Pored
Ograničenja pristupa sadržajima osoba sa invaliditetom pre svega gluvih i nagluvih, slepih i slabovidih osoba, su vidna, a izveštavanje „o” i „za” osobe sa invaliditetom ne mogu se smatrati dobrim i visokoprofesionalnim standardom. Sva opterećenja koja inače prate medijski sektor još su vidljivija kada je reč o osetljivim pitanjima poput
Publikacija je posvećena analizi pseudonaučnog saznanja, odnosno diskursnim i retoričkim strategijama kojima se pseudonaučnici koriste. Uže uzev, predmet istraživanja se tiče dekonstrukcije pseudoistorijskih narativa koji se manifestuju u multimedijalnim sadržajima na Jutjubu. Konkretno, cilj analize je bio da se uoče obrasci i načini na koji se koristi, prevashodno psihološki, fenomen
Bez ikakvog ustručavanja može se tvrditi da su 21. vek do sada obeležile uticajne tehnološke promene. Razvoj i širenje interneta, kao glavna od njih, značajno je promenilo dominantne sfere života – politiku, ekonomiju, kulturu, društveni život… i, naravno, medije. Dvadeset prvi vek odlikuje hiperprodukcija informacija – umesto ograničenog prostora i
Medijska i informaciona pismenost (MIP) predstavlja relativno novi koncept u oblasti obrazovanja u Srbiji, iako se u paradigmatskom smislu, može smatrati osnovom obrazovanja, s obzirom na to da medijska i informaciona pismenost počiva na sposobnosti kritičkog tumačenja informacija i kao svoj ishod ima građane i građanke koji ostvaruju jedno od
Novosadska novinarska škola je sprovela monitoring objava medija, medijskih udruženja i regulatornih tela u kojima je tematizovan problem izveštavanja o medijima i položaju medijskih radnika. Kako bi se ustanovio tematski fokus, način obrade tema i motivisanost za izveštavanje o medijima formulisan je jedinstven kodni protokol, sa 12 kategorija i 101
Oslanjajući se na multimodalni pristup uokvirivanja, cilj ovog istraživanja je da doprinese razumevanju uloge vizuala u dezinformacijama o korona virusu koje se registruju u medijima i cirkulišu na društvenim mrežama u Srbiji. Istraživanje je realizovano na uzorku od 63 dezinformacije koje je od 31. januara do 15. decembra 2020. godine
Istraživanje „Govor mržnje na portalima i društvenim mrežama u Srbiji“ posvećeno je analizi (1) govora mržnje i toksičnih narativa u novim medijima u Srbiji, (2) generatora govora mržnje, (3) dinamike širenja takvog sadržaja, (4) širenja govora mržnje kroz komentare i reakcije publike, (5) mogućnosti za preventivno i ex post delovanje
Novosadska novinarska škola pripremila je u saradnji sa stručnjakom za medijsko pravo Milošem Stojkovićem pravni Priručnik za novinare i novinarke o slobodi izražavanja u medijima. Novinarima i studentima novinarstva ovaj priručnik biće dobar oslonac u rešavanju nedoumica sa kojima se često sreću u svojoj praksi, naročito tamo gde im Kodeks
Novosadska novinarska škola pripremila je novinarski priručnik iz oblasti fektčekinga, analitičkog, istraživačkog, mobilnog novinarstva i društvenih mreža. U pitanju je priručnik u kojem su obuhvaćene sve veštine savremenog novinarstva a namenjen je profesionalnim novinarima, kao i studentima novinarstva. Teme koje se u Priručniku obrađuju odgovaraju na izazove savremenog sveta. Znatiželjnog
Modeli mržnje, propagande i dezinformacija u medijima i javnoj komunikaciji sastavni su deo propagandno-orijentisanih medijskih sistema. Ako bismo želeli da razumemo ključne karakteristike propagandno orijentisanog medijskog sistema, moramo razmisliti o tome gde, kako i zašto je sistem nastao. Potpuno je pogrešno posmatrati trenutni propagandno-orijentisani medijski sistem samo u smislu preuzimanja
Edicija Entelehija koja neguje mlade autore i njihove istraživačke prvence objavljuje još jedan vredan master rad. Ovoga puta u pitanju je analiza političke parodije i stendap komedije kao mimikrije angažovane društvene kritike. Podsetimo da je to istraživačka tema o kojoj gotovo da uopšte nije pisano u akademskoj literaturi na našem
The hate, propaganda and disinformation models of media and communication are integral parts of the propaganda-oriented media systems. Should we wish to understand the key characteristics of a propaganda-oriented media system, we must reflect on where, how and why the system came about. It is thoroughly wrong to consider the
Novosadska novinarska škola kreirala je publikaciju sa praktičnim vežbama iz oblasti medijskog izveštavanja o ekstremizmu, radikalizaciji i terorizmu. Zadaci su formulisani tako da se njihovom realizacijom steknu praktične veštine upotrebe adekvatne terminologije, pronalaženje i verifikacija informacija. Rešenje za svaki zadatak se nalazi u publikaciji. Ukoliko budete imali nedoumica prilikom rešavanja
U publikaciji su prikazane loše medijske prakse izveštavanja o različitim društvenim grupama- ženama, migrantima, susednim narodima, političkim neistomišljenicima. Publikacija je nastala konsultovanjem sekundarnih izvora – prethodno objavljenih medijskih istraživanja i analitičkih tekstova. Ova publikacija nastala je uz finansijsku podršku Evropske unije i Ministarstva kulture i informisanja. Sadržaj publikacije predstavlja odgovornost
Predstavljanje dobrih praksi suprotstavljanja govoru mržnje na internetu u Sloveniji, Srbiji i Hrvatskoj Prvo istraživanje u okviru projekta “Odgovor – Suprotstavljanje govoru mržnje u Jugoistočnoj Evropi: Učenje i delovanje protiv govora mržnje na internetu” partnerske organizacije su usmerile ka onim praksama i akterima koji se suprotstavljaju govoru mržnje u tri
Novosadska novinarska škola sprovela je istraživanje u okviru „Snažni“ projekta. Ovim istraživanjem pokušalo se ustanoviti na koji način finansijsko-ekonomska struktura medijskog tržišta u Srbiji utiče na pad nivoa profesionalnih standarda, urušavanje autonomije medija i zloupotreba dezinformacija i govora mržnje u propagandne svrhe. Za potrebe istraživanja konsultovani su različiti izvori –
Zadatak je bio jednostavan i nezahtevan: „Svakog ponedeljka Vas molimo da nam pošaljete esej (dužina eseja neka bude jedna stranica) o tome kako su po vama lično mediji razumeli komunikativne potrebe građana u vreme vanrednog stanja, izolacije, potpuno minimalizovanih društvenih kontakata, usamljenosti mnogih, promenjenih životnih navika i rasporeda dnevnih aktivnosti”. I
Novosadska novinarska škola sprovela je jednomesečni monitoring sedam medija kako bi se ustanovilo da li i na koji način mediji izveštavaju o nasilnom ekstremizmu, radikalizaciji i terorizmu. Takođe, pokušalo se ustanoviti da li mediji u Srbiji svojim izveštavanjem doprinose kreiranju ekstremističkih narativa u javnom diskursu. Uz predstavljanje rezultata monitoringa, ovim istraživanjem
Novosadska novinarska škola tokom predizborne kampanje za parlamentarne izbore 2020. godine sprovela je monitoring medija sa ciljem da se utvrdi na koji način su mediji izveštavali tokom predizborne kampanje, ali i kako su se izborne liste i kandidati sami predstavljali potencijalnim biračima koristeći društvene mreže Fejsbuk i Tviter. Zbornik radova
Novosadska novinarska škola sprovela je monitoring sadržaja debatno-informativnih emisija „Utisak nedelje“, „Hit tvit“ i „Upitnik“ tokom predizborne kampanje u periodu od 19.5.2020. do 16.6.2020. godine u toku predizborne kampanje. Rezultati analize pokazali su da se najdominantija tema o kojoj se govorilo tokom predizborne kampanje u debati u analiziranim emisijama razlikovala
Priručnik za novinare i novinarke „Medijsko izveštavanje o nasilnom ekstremzmu i terorizmu“ nastao je u sklopu projekta „Unapređenje medijskog izveštavanja o ekstremizmu“ sa ciljem da pomogne novinarima i novinarkama da izbegnu nenamerne greške prilikom izveštavanja o ovim delikatnim temama. Istraživnaje koje je prethodila izradi priručnika ukazuje na potrebu za edukacijom
Sve je više prijavljenih napada na novinare koji su se desili u onlajn prostoru. Podaci koji su dostupni u bazi napada na novinare Nezavisnog udruženja novinara Srbije1 govore da je određen broj medija bio izložen napadima preko interneta, pretnjama, hakovanjem i blokiranjem njihovih stranica. Novinarima i novinarkama se preti putem
Priručnik je namenjen novinarima koji će u školama deci držati radionice medijske pismenosti. U priručniku se nalazi dosta primera interaktivnih zadataka, koji mogu poslužiti svima iz medijske sfere koji žele sa mladima da se bave ovom temom. Između ostalog, mogu se naći smernice kako sa učenicima da simuliraju rad u
Pred vama se nalazi „Vodič za edukatore kroz medijsku pismenost“ sa posebnim akcentom na gorućeteme kao što su dezinformacije, oglašavanje i prikriveno oglašavanje, nasilje i stereotipno profilisanje drugoga u medijima. Navedene teme jesu i teme koje su deo programa predmeta „Jezik, mediji i kultura“ stoga bi oni mogli biti korisni
Druga knjiga u ediciji „Entelehija“ Novosadske novinarske škole, koja se bavi promovisanjem i podsticanjem mladih istraživača u medijskoj oblasti, u fokusu ima dekonstrukciju stereotipa u popularnim dugometražnim crtanim filmovima iz produkcije Dizni (Walt Disney), Piksar (Pixar) i Drimvorks (DreamWorks). Knjiga Valentine Sigeti „Deca, stereotipi i učenje o drugome iz medija“
Ovaj vodič kreiran je kako bi pomogao budućim trenerima medijske pismenosti da pripreme svoje edukativne programe na jednostavan i zabavan način. To znači da je ovaj vodič namenjen predstavnicima nevladinih organizacija, učiteljima i nastavnicima koji žele da jačaju medijsku pismenost u školama, a takođe i novinarima. U svakom od pet
Pred auditorijumom se nalazi, uz dozvolu Rastislava Durmana, u elektronskoj formi, u okviru edicije Medijske reference Novosadske novinarske škole, izbor tekstova prof. dr Dubravke Valić Nedeljković objavljivanih u Linku tokom više od deset godina njegovog izlaženja. U središtu pažnje profesorice Valić Nedeljković bila je svakodnevica medijske prakse, informacije o značajnim
*Prenosimo rečnik koji je nastao u saradnji Klastera kreativnih industrija Vojvodine i Centra za kompetentnost i strateški razvoj RTV, uz podršku Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije.* U poslednjih nekoliko godina industrija AV sadržaja u svetu je izuzetno dinamična kako zbog tehnoloških novina koje uslovljavaju promene u proizvodnji i distribuciji,
„With this publication and the regional project we do not mean to suggest that media and information literacy is the answer to all problems and failures of media policy and media system reforms in the countries of the region. Quite to the contrary, media reforms are imperative. But we see
U sklopu projekta „Mediji za građane, građani za medije“ ispitivali smo iskustva i nove mogućnosti za implementaciju medijske i informacione pismenosti u osnovne i srednje škole u Srbiji. Iz razgovora sa učenicima i prosvetnim radnicima saznali smo da potreba za medijskim opismenjavanjem postoji, ali da postoje i brojni izazovi koje
Prva knjiga iz edicije „Entelehija“ predstavlja pokušaj analize problema vrednovanja ljudskog života, kao i razumevanja odgovora koje pruža pre svega savremeni utilitarizam interesa Pitera Singera. Razumevanje tradicije vrednovanja života, kao i pokušaji sekularanog vrednovanja, koji rezultiraju problematičnim rešenjima, sa potencijalno pogubnim posledicama, dali su povod da se u zaključku zapitamo
U zborniku radova „Koga su mediji na jezicima manjina izabrali?“ predstavljeni su rezultati monitoringa izveštavanja medija na srpskom jeziku i medija na jezicima nacionalnih manjina o izborima za nacionalne savete nacionalnih manjina 2018. godine. Analizirano je 13 medija, a od toga pet medija na jeziku manjina („Magyar Szo“, „Hrvatska riječ“,
U publikaciji „Monitoring izbora članova saveta nacionalnih manjina: Koga su mediji na jezicima manjina izabrali?“ predstavljeni su rezultati monitoringa izveštavanja manjinskih medija o izborima za nacionalne savete nacionalnih manjina. Analizirani uzorak obuhvata četiri sedmice pred izbore, 4. novembra 2018. godine, u listovima koji objavljuju sadržaj na jezicima nacionalnih manjina –„Magyar
Publikacija „Medijska slika osetljivih grupa” sadrži rezultate tromesečnog monitoringa medija iz Srbije (Blic, Politika, Informer, RTS, Prva, Pink, Tanjug, Telegraf i Vice) sa fokusom na izveštavanje o osetljivim društvenim grupama. Osim rezultata i analize najčešćih diskursnih strategija kojima se promovišu govor mržnje, nacionalizam, šovinizam, mizoginija i ejdžizam, publikacija nudi i
Istraživanje „Lokmed opservatorija“ Novosadske novinarske škole posvećeno je diverzitetu projekata finansiranih javnim sredstvima, na osnovu medijskih konkursa i pojedinačnih davanja u Novom Sadu, Subotici i Kikindi. Rezultati pokazuju da se najviše novca usmerava na one sadržaje koji sa sobom nose veliki rizik od pasivizacije medija, odnosno njihovog transformisanja u biltene
U publikaciji „Pritisci na lokalne medije u Vojvodini“ predstavljamo analizu položaja medijskih sloboda u Novom Sadu, Somboru, Kikindi, Subotici, Zrenjaninu i Pančevu. Studenti novinarstva prikupili su svedočenja novinara o cenzuri, uvredama, pretnjama i finansijskim pritiscima, kao i podatke o pristrasnim raspodelama novca za javno informisanje. Publikacija je nastala u okviru
Publikacija „Pritisci na medije u Srbiji i metode odupiranja“ nastala je u okviru projekta „Mission Defence“, kao sistematizovan pregled modela pritisaka na medije i novinare, ali i pravnih i aktivističkih mera koje je moguće preduzeti kako bi se pritisci sprečili ili umanjili. Publikacija sadrži i studiju slučaja Radio-televizije Vojvodine, sa
U publikaciji „Medijska [ne]zavisnost – ostvarivanje nezavisnosti i programskih funkcija javnih medijskih servisa u 2017. godini“ predstavljeni su rezultati dvomesečnog monitoringa centralnih informativnih emisija Radio-televizije Srbije („Dnevnik 2“) i „Radio-televizije Vojvodine“ („Dnevnik“). Ukupno je analizirano 98 izdanja, odnosno oko 45 sati informativnog programa. Istraživanje je obavljeno u dve etape, od
Iako su oba javna servisa, u poređenju sa mnogim komercijalnim medijima, ipak tolerantnija u odnosu na rod, i dalje se može tvrditi, na osnovu sprovedenog monitoringa, da su to emiteri dominantno muškog pogleda na svet u kojem živimo, bez obzira što u njemu radi više novinarki nego novinara i što
Na RTV-u je, počevši od maja 2016. sproveden niz promena – na upravnom, uredničkom, novinarskom, programskom, političko-ideološkom i finansijskom nivou. Neke od tih mera negativno su se odrazile na programski diverzitet i opšti kvalitet programa RTV-a, posebno u domenu informativnog programa: snižen je žanrovski diverzitet, povećan je udeo pseudodogađaja, kao
Šestomesečno praćenje programa Radio-televizije Srbije i Radio-televizije Vojvodine pokazuje da sadržaji iz oblasti kulture obiluju tematskom i žanrovskom raznovrsnošću. Različite emisije, zbirno, obuhvataju sve aktuelne teme, prezentuju događaje i pojave, osvetljavaju pojedinačne aktivnosti umetnika, kulturnih radnika, a problematizuju i pitanja iz rada institucija kulture i ukupnu kulturnu politiku. U toj
RTS i RTV u segmentu dečijeg programa zadovoljavaju osnovne kriterijume predviđene Zakonom o javnim servisima: sadržaji su mahom predstavljeni na adekvatan način, usklađeni su sa uzrastom dece i – uz retke izuzetke – promovišu pozitivan sistem vrednosti, sa fokusom na učenje, solidarnost i zdrav život. Sa druge strane, javni servisi
Plasiranjem različitih pseudodogađaja, poput polaganja kamena temeljaca, presecanja crvenih vrpci i najava investicija, vladajuća stranka stekla je besplatan pozitivni publicitet u medijima tokom predizborne kampanje. Privilegovan položaj vladajuće stranke bio je praćen nedovoljnim angažmanom novinara, odsustvom kritičkog stava i distanciranja od prikrivenih promotivnih događaja. Ova kampanja se bazirala na pozitivnim
Parlamentarni izbori 2016. godine bili su obeleženi kampanjom koja je počela i pre no što su izbori zvanično raspisani. Nepoznanice o datumu, obimu, a na kraju krajeva i o uzroku održavanja izbora nisu bile prepreka sklapanju koalicija, lansiranju obećanja i slogana, napadima na političke protivnike i ideološkom (re)pozicioniranju. Ovaj period
Novosadska novinarska škola je u okviru projekta „Kandidatkinje 2016“ sprovela istraživanje o prisutnosti političarki u medijima u toku kampanje za vanredne parlamentarne izbore 2016. godine. Istraživanje je zasnovano na dubinskoj analizi uređivačkih politika u Vojvodini – kako tradicionalnih, tako i novih elektronskih medija – u odnosu na rodnu senzibilisanost i
Rezultati istraživanja predstavljeni u publikaciji „Ostvarivanje javnog interesa u javnim medijskim servisima u Srbiji” nastali su u okviru projekata Nezavisnost medija u 2015. godini koji je podržala Misija OEBS u Srbiji (projekat realizovan u periodu od maja do septembra 2015.) i Monitoring javnih servisa 2015/2016. koji je podržala Fondacija za
Monitoring programskih šema ukazuje na nivo programskog diverziteta na programima Radio-televizije Vojvodine i Radio-televizije Srbije, kao i njegovu usklađenost sa načelima javnog interesa, koje su određene Zakonom o javnim medijskim servisima. Izveštaj sadrži analizu rezultata i preporuke za bolju praksu.
Novosadska novinarska škola je u toku 2015. godine pratila proces vlasničke transformacije medija u Srbiji, posebno medija na jezicima nacionalnih manjina. Rezultati se prezentuju zainteresovanoj javnosti u ovoj publikaciji. Publikacija sadrži četiri teksta: 1. „Ograničenja slobode izražavanja unutar vojvođanskih nacionalnih zajednica” (Miroslav Keveždi) daje pregled nekih teoretskih stanovišta o ograničenjima
Izveštaj Javni servisi (ni)su u službi građana se bavi ostvarivanjem osnovne funkcije oba javna servisa u Srbiji (RTV i RTS) prema novousvojenom Zakonu o javnim medijskim servisima iz 2014. Načinjen je na osnovu kritičke analize diskursa centralnih informativnih emisija javnog servisa Srbije i javnog servisa Vojvodine, programa na srpskom i
Ovaj izveštaj analizira tri finansijska mehanizma kojima u Srbiji političke partije na vlasti ostvaruju uticaj na medije i sagledava izazove koje primena ovih mehanizama stavlja i pred državu i pred medije. Analizirani mehanizmi su: projektno sufinansiranje medijskih projekata kojima se ostvaruje javni interes, državno oglašavanje u medijima i poreske olakšice.
Ova knjiga predstavlja pokušaj osvetljavanja prepreka demokratskom razvoju medijskih sistema u zemljama Jugoistočne Evrope pomoću mapiranja obrazaca koruptivnih odnosa i praksa u razvoju medijskih politika, vlasništvu nad medijima i finansiranju medija, javnim radiodifuznim servisima i novinarstvu kao profesiji. Ona uvodi koncept medijskog integtiteta kojim označava one vrednosti u medijima i
Zbornik radova IZBORI ZA NACIONALNE SAVETE NACIONALNIH MANJINA 2014 – Koga su mediji na jezicima manjina izabrali? – u ediciji „Medijska sfera” Novosadske novinarske škole treća je knjiga koja se direktno bavi isključivo odrazom izbornih kampanja u medijima i dekonstrukcijom uređivačkih politika u ovoj oblasti. Zbornici predstavljaju značajan izvor kvantitativnih
Koga su mediji izabrali, a šta su partije nudile II je zbornik izveštaja o tome kako su lokalni, pokrajinski, i nacionalni štamapani i elektronski, kao i novi mediji na većinskom i jezicima nacionalnih manjina obaveštavali javnost o predizbornoj kampanji tokom vanrednih parlamentarnih izbora 2014. godine. Cilj ovog longitudinalnog istraživanja je dekonstrukcija
Nacionalno istraživanje „Značaj medijskog integriteta – Vraćanje medija i novinarstva u službu javnosti”, čije su autorke dr Jovanka Matić i prof dr Dubravka Valić Nedeljković, bavi se rizicima za medijski integritet u pet posebnih oblasti: razvoj i primena medijske politike, struktura medijskog vlasništva, struktura medijskog finansiranja, koncept i delovanje javnog
Osnovni cilj monitoringa jeste utvrđivanje jasnog stanja izveštavanja o kulturnim sadržajima na Radio-televiziji Vojvodine i drugim vojvođanskim emiterima, sa akcentom na interkulturalnost, kvantitativno-kvalitativnom analizom medijskih sadržaja i iznalaženje i promovisanje primera dobre prakse.
Media plan institut u saradnji sa Novosadskom novinarskom školom, Školom za novinarstvo i PR iz Skoplja i nezavisnom analitičarkom iz Podgorice Natašom Ružić izveo je istraživački projekat Manjine i mediji na zapadnom Balkanu, koji se bavio analizom medija nacionalnih manjina i programa za nacionalne manjine u četiri zemlje regije zapadnog
Ova posebna pubilacija pod nazivom “Ladies Diary of Change” sačinjena je od eseja, sastava, tekstova, intervjua koje su zabeležile mlade devojke sa područja Srbije, Kosova i Crne Gore. One su učestvovale na istoimenom projektu Novosadske novinarska škole čiji je cilj bio da pruži priliku ovim mladim devojkama da nauče da
Monitoring medijskog izveštavanja, promotivnih političkih TV spotova i partijskih sajtova u predizbornoj kampanji za lokalne, pokrajinske, republičke i izbore za predsednika Srbije 2012 sa uputstvima za bolju praksu.
Ova publikacija sadrži rezultate istraživanja o borbi protiv korupcije, sa fokusom na korupciju u politici, zdravstvu i školstvu u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Sloveniji. Publikacija je sastavljena iz dva dela koji predstavljaju rezultate medijskog monitoringa u pomenute četiri države, kao i ekspertskih nacionalnih izveštaja. Konferencija i publikacija predstavljaju
Četvrta po redu publikacija u ediciji Medijska sfera Novosadske novinarske škole izdata na osnovu sprovedenih ciklusa monitoringa u 2008. godini sa analizama rezultata istraživanja i preporukama za dobru medijsku praksu.
U ovoj publikaciji objavljeni su izveštaji o nivou zadovoljenja prava informisanja na jezicima manjina na teritoriji Srbije, Hrvatske i BIH. Prvi deo izveštaja pisan je u maju 2008 dok je drugi deo napisan nakon osam meseci i fokusira se na promene koje su se dogodile u prethodnom periodu. U pisanju
Monitoring prisustva žena kandidatkinja u medijima tokom predizbornih kampanja za lokalne i pokrajinske izbore u 2008. U ovoj publikaciji su objavljeni rezultati sprovedenog istraživanja, analiza vidljivosti žena u političkom TV spotu, kao i intervjui vođeni sa istaknutim kandidatkinjama po završetku izborne kampanje.
Novosadska novinarska škola, u saradnji sa Media Art Service International, realizovala je projekat «Vodič kroz novinarske veštine – priručnik za novinare srpskih radio i tv stanica u dijaspori». Aktivnosti na projektu obuhvatale su Kreiranje i distribuciju vodiča kroz novinarske veštine za medije u dijaspori i Kreiranje, distribuciju i postavljanje na
Elektronsko izdanje publikacije sadrži izveštaje o monitoringu centralnih informativno-političkih TV emisija (TV dnevnika) javnih servisa, kao i programa vodećih komercijalnih TV stanica u Albaniji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Mađarskoj, Makedoniji, Moldaviji, Rumuniji i Srbiji (članicama SEENPM mreže) tokom osam dana aprila 2007.
Elektronsko izdanje publikacije saopštenja sa javne prezentacije sa dodatkom kvantitativno-kvalitativno obrađenih rezultata koji se odnose na izveštavanje o susedskim narodima biće dobar vodič menadžmentu, urednicima i novinarima kako javnih servisa, tako i komercijalnih TV stanica, medijskim organizacijama, studentima novinarstva, nezavisnim medijskim israživačima kao i široj javnosti u istaživanjima i izveštavanju
U publikaciji su prikazani rezultati kvantitativno-kvalitativne analize sadržaja tri ciklusa monitoringa (aprilski, junski i novembarski) programa Javnog servisa Vojvodine koji su realizovani tokom 2007. godine. Monitoringom su praćene informativne, kulturne, poljoprivredne, verske i sportske emisije redakcija na šest jezika (srpskom, mađarskom, slovačkom, rusinskom, rumunskom i romskom). Na ovaj način su
U publikaciji «Javni servis-Monitoring transformacije RTV Novi Sad u Javni servis Vojvodine», koju je Novosadska novinarska škola objavila u svojoj ediciji «Medijska sfera», nalaze se rezultati kvalitativno-kvantitativne analize izveštaja tri ciklusa monitoringa programa Javnog servisa Vojvodine koja su realizovana оd septembra 2006. do januara 2007. godine. Praćeni su informativni, kulturno-obrazovni