• Aktuelnosti
  • Ko smo mi?
    • O nama
    • NNŠ Tim
    • Godišnji izveštaj
  • Čime se bavimo?
    • Medijska pismenost
    • Fake news
    • Medijska produkcija
    • Monitoring
    • Izdavaštvo
  • Projekti
    • Aktuelni
    • Realizovani
  • Kontakt
  • енглески

Mediji u predizbornoj trci: od posmatrača do navijača

30/06/2016 Aktuelnosti
Mediji u predizbornoj trci: od posmatrača do navijača

Novosadska novinarska škola predstavila je završne rezultate monitoringa koji je sprovreden za vreme predizborne kampanje u Srbiji 2016. godine. Rezultati pokazuju izrazitu naklonost medija prema Srpskoj naprednoj stranci i njenom lideru Aleksandru Vučiću. Izveštavanje o ovogodišnjoj kampanji bilo je karakteristično po velikom broju pseudodogađaja, nedostatku balansa i instrumentalizaciji kriznih situacija.

Analizirano je ukupno 107 media: 40 TV stanica, 8 radijskih stanica, 30 štampanih medija i 20 lokalnih / regionalnih sajtova. Na osnovu uočenih prekršaja, NNŠ je podnela tri žalbe: dve Regulatornom telu za elektronske medije, a jednu Savetu za štampu. Na osnovu prigovora NNŠ ugašena je piratska radio-stanica Grmeč, koja je otvoreno promovisala jednu političku opciju.

Srpska napredna stranka bila je najzastupljenija u gotovo svakom od analiziranih medija. Ukupna učestalost aktera iz SNS dostigla je 25% u centralnim informativnim emisijama RTS-a, a na RTV-u čak 31%, što je ovu stranku učinilo gotovo trostruko zastupljenijom od bilo koje druge. Sličan odnos uočen je i na komercijalnim stanicama: frekvencija SNS-a kreće se od 32% na B92 do 65% na TV Kopernikus. Dve televizije sa nacionalnom pokrivenošću posvetile su posebne emisije predsedniku tehničke vlade Aleksandru Vučiću, a mitinzi SNS-a prenošeni su uživo na nekoliko lokalnih stanica u Srbiji. U isto vreme, opozicione partije nisu koristile svoje (ionako skromno) vreme u medijima kako bi promovisale sopstvene ideje i programe, već je ono potrošeno na obračune sa SNS-om.

Dubravka Valić Nedeljković iz Novosadske novinarske škole zaključila je da je ovogodišnja kampanja počela i pre nego što je zvanično raspisana, a kasnije se odlikovala pseudodogađajima i izveštavanjem o stranačkim sukobima, dok je analitičkog pristupa, kreativnosti i vidljivosti osetljivih grupa bilo izuzetno malo. Monitoring loklanih medija pokazao je na koji su način povezani vlasništvo nad medijima i pristup izveštavanju tokom kampanje. Kompletni izveštaji o pojedinačnim medijima biće objavljeni uskoro na sajtu NNŠ.

Finalne rezultate monitoringa predizborne kampanje možete pogledati ovde.

Tweet
Share
Pin it
Previous StoryZavršna konferencija Medijske opservatorije Next StoryKa profesionalnijem izveštavanju o kriznim situacijama
Digitalni Pogon
FakeNews
  • Latest
  • Istraživanja NNŠ-a i Birodija dobra osnova za zahteve protesta „Srbija protiv nasilja“ 07.06.2023.

     Istraživanja NNŠ-a i Birodija dobra osnova za zahteve protesta „Srbija protiv nasilja“

  • Poziv na trening o izveštavanju o zaštiti životne sredine i klimatskim promenama 06.06.2023.

     Poziv na trening o izveštavanju o zaštiti životne sredine i klimatskim promenama

  • MOPS kartice 30.05.2023.

     MOPS kartice

  • Veštačka inteligencija će promeniti novinarstvo, ali neće zameniti novinare 26.05.2023.

     Veštačka inteligencija će promeniti novinarstvo, ali neće zameniti novinare

  • Predstavljanje novih mogućnosti za predstavnike civilnog društva širom Srbije 19.05.2023.

     Predstavljanje novih mogućnosti za predstavnike civilnog društva širom Srbije

Archives

Pronađi

Ko smo mi?

  • O nama
  • NNŠ Tim
  • Godišnji izveštaj

Čime se bavimo?

  • Medijska pismenost
  • Fake news
  • Medijska produkcija
  • Monitoring
  • Izdavaštvo

Projekti

  • Aktuelni
  • Realizovani

NNŠ

  • Misija
  • Vizija
Misija

NNŠ je fokusirana na podsticanje demokratske komunikacije i atkivizma u građanskom društvu, na profesionalizaciju medijske sfere i razvoj medijske pismenosti u Srbiji i regionu.

Vizija

Društvo u kojem građani i građanke Srbije objektivno inofrmisani utiču na svoju svakodnevnicu.