• Aktuelnosti
  • Ko smo mi?
    • O nama
    • NNŠ Tim
    • Godišnji izveštaj
  • Čime se bavimo?
    • Medijska pismenost
    • Fake news
    • Medijska produkcija
    • Monitoring
    • Izdavaštvo
  • Projekti
    • Aktuelni
    • Realizovani
  • Kontakt
  • en

Promocija multikulturalizma u medijima potpuno zanemarena

21/11/2013 Aktuelnosti
Promocija multikulturalizma u medijima potpuno zanemarena

Prof. dr Dubravka Valić Nedeljković i Norbert Šinković, istraživači na projektu Manjine i mediji na zapadnom Balkanu, predstavili su u sredu 20. novembra u Novosadskoj novinarskoj školi medijskim radnicima, novinarima i urednicima pokrajinskih i lokalnih medija knjigu „Informisanje na jezicima manjina na zapadnom Balkanu.“

Ova knjiga rezultat je istraživačkog projekta Manjine i mediji na zapadnom Balkanu, koji se bavio analizom medija nacionalnih manjina i programa za nacionalne manjine u četiri zemlje regije zapadnog Balkana.

„Analiza sadržaja manjinskih medija, na mađarskom, hrvatskom i romskom jeziku, rađena je od februara do septembra 2012. godine. Ukupno je analizirano 47 emisija vesti na Radio-televiziji Vojvodine (sva tri jezika), te 7 TV emisija (Kulturalo Aresipe) na romskom jeziku, 13 radijskih emisija (mađarski, emisija „Objektiv“ na Radio Novom Sadu, i hrvatski, program na hrvatskom jeziku Radio Subotice), 9 izdanja periodičnih časopisa (romski, „Dekada“ i „Romske novosti“), 12 sedmičnih (hrvatski, „Hrvatska riječ“), odnosno 10 dnevnih (mađarski, „Mađar so“)”, rekao je Šinković.

Jedan od rezultata istraživanja pokazao je da su teme od manjinskog značaja, odnosno izveštavanje o drugim manjinskim zajednicama, i promicanje multikuluralizma i interkulturalne saradnje, bile potpuno zanemarene. I kod hrvatskih i kod medija na mađarskom jeziku dominirale su teme koje su se ticale kulture i rada kulturno umetničkih društava, uz još poneku temu, poput politike, obrazovanja ili ekonomije. Teme kod Roma bile su vezane za Dekadu Roma, ali i kulturu.

„Dominacija kulture i kulturno umetničkih društava može doprineti jačanju autostereotipa, ali i percepcije većine da se „manjinski život“ svodi na tradiciju, ples i muziku, “ navodi se u knjizi.

Istraživanje su sproveli Media plan institut iz Sarajeva u saradnji sa Novosadskom novinarskom školom, Školom za novinarstvo i PR iz Skoplja i nezavisnom analitičarkom iz Podgorice Natašom Ružić, a projekat detektuje i opisuje osnovne probleme u funkcionisanju ovih medija u vezi sa novinarskim, društvenim, političkim i finansijskim izazovima.

Projekat je podržan u okviru Regionalnog programa podrške društvenim istraživanjima u zemljama zapadnog Balkana (RRPP), koji vodi Univerzitet u Friburgu uz podršku Švajcarske agencije za razvoj i saradnju SDC i Saveznog ministarstva unutrašnjih poslova.

Knjigu možete pronaći ovde- https://novinarska-skola.org.rs/wp-content/uploads/2013/08/Informisanje-na-jezicima-manjina-na-zapadnom-Balkanu_BHS.pdf


Tweet
Share
Pin it
Previous StoryMladi iz celog sveta ujedinjeni u borbi protiv govora mržnje na internetu Next StoryOtvoreno pismo novinarki Kurira, zaslužnoj za skaredni tekst o roditeljima Tijane Ognjanović
Digitalni Pogon
FakeNews
  • Latest
  • Poziv na trening medijske pismenosti za studente 24.03.2023.

     Poziv na trening medijske pismenosti za studente

  • Obrazovanje novinara za budućnost 24.03.2023.

     Obrazovanje novinara za budućnost

  • Poziv na događaj „Cena istine – Bezbednost novinara i novinarki na Zapadnom Balkanu”  23.03.2023.

     Poziv na događaj „Cena istine – Bezbednost novinara i novinarki na Zapadnom Balkanu” 

  • Jačanje uloge medija u suočavanju sa klimatskom krizom 15.03.2023.

     Jačanje uloge medija u suočavanju sa klimatskom krizom

  • Regionalni dokumentarci o medijima i novinarstvu koje morate pogledati: šta čini dobar dokumentarac? 15.03.2023.

     Regionalni dokumentarci o medijima i novinarstvu koje morate pogledati: šta čini dobar dokumentarac?

Archives

Pronađi

Ko smo mi?

  • O nama
  • NNŠ Tim
  • Godišnji izveštaj

Čime se bavimo?

  • Medijska pismenost
  • Fake news
  • Medijska produkcija
  • Monitoring
  • Izdavaštvo

Projekti

  • Aktuelni
  • Realizovani

NNŠ

  • Misija
  • Vizija
Misija

NNŠ je fokusirana na podsticanje demokratske komunikacije i atkivizma u građanskom društvu, na profesionalizaciju medijske sfere i razvoj medijske pismenosti u Srbiji i regionu.

Vizija

Društvo u kojem građani i građanke Srbije objektivno inofrmisani utiču na svoju svakodnevnicu.