• Aktuelnosti
  • Ko smo mi?
    • O nama
    • NNŠ Tim
    • Godišnji izveštaj
  • Čime se bavimo?
    • Medijska pismenost
    • Fake news
    • Medijska produkcija
    • Monitoring
    • Izdavaštvo
  • Projekti
    • Aktuelni
    • Realizovani
  • Kontakt

Predlog praktične politike za sistemsko uvođenje medijske i infomracione pismenosti u obrazovni sistem u Srbiji

25/01/2021
Predlog praktične politike za sistemsko uvođenje medijske i infomracione pismenosti u obrazovni sistem u Srbiji PREUZMI

Medijska i informaciona pismenost (MIP) predstavlja relativno novi koncept u oblasti obrazovanja u Srbiji, iako se u paradigmatskom smislu, može smatrati osnovom obrazovanja, s obzirom na to da medijska i informaciona pismenost počiva na sposobnosti kritičkog tumačenja informacija i kao svoj ishod ima građane i građanke koji ostvaruju jedno od osnovnih ljudskih prava – pravo na slobodu mišljenja i govora. Novina u primeni koncepta osposobljavanja za kritičko tumačenje informacija predstavlja medij (odnosno kanal) kroz koji primamo informacije. U tom kontekstu se prepoznaje značajan zaostatak obrazovnog sistema u Srbiji, koji nije pratio, niti osposobljavao učenike za kritičku analizu sadržaja koji su dolazili komunikacijskim sredstvima poput štampe, televizije ili radija. Ovaj zaostatak nije postao toliko očigledan dok novo komunikacijsko sredstvo – pametni telefon, nije preuzelo primat nad svim ostalim kanalima komunikacije. Potreba za pokretanjem promena u obrazovnom sistemu na sistemskom nivou se počela javljati kad je postalo nemoguće ignorisati činjenicu da čak i formalni izvori informisanja tokom obrazovnog procesa (udžbenici) bivaju zamenjeni ili dopunjivani novim izvorima (različitim, neretko nepouzdanim izvorima na internetu). Potreba da se proveravaju izvori informacija, koje cirkulišu obrazovnim sistemom (značajan broj prosvetnih radnika je potpuno branio upotrebu Vikipedije ili je njena upotreba bila dozvoljena uz strogu kontrolu nastavnika) ukazala je na to da se medijska i informaciona pismenost više ne može smatrati samo jednim od aspekata neformalnog obrazovanja.

Tweet
Share
Pin it
Previous StoryMediji o medijima, slobodi medija i novinarima Next StoryPredlog praktične politike za unapređenje implementacije programa Jezik, mediji i kultura
  • Latest
  • Jačanje uloge medija u suočavanju sa klimatskom krizom 15.03.2023.

     Jačanje uloge medija u suočavanju sa klimatskom krizom

  • Regionalni dokumentarci o medijima i novinarstvu koje morate pogledati: šta čini dobar dokumentarac? 15.03.2023.

     Regionalni dokumentarci o medijima i novinarstvu koje morate pogledati: šta čini dobar dokumentarac?

  • Borba protiv poplave dezinformacija na Zapadnom Balkanu 15.03.2023.

     Borba protiv poplave dezinformacija na Zapadnom Balkanu

  • Супротстављање дезинформацијама у Србији: Прва линија одбране 14.03.2023.

     Супротстављање дезинформацијама у Србији: Прва линија одбране

  • I dalje nevidljiva i nebezbedna u medijskom prostoru 08.03.2023.

     I dalje nevidljiva i nebezbedna u medijskom prostoru

Archives

Pronađi

Ko smo mi?

  • O nama
  • NNŠ Tim
  • Godišnji izveštaj

Čime se bavimo?

  • Medijska pismenost
  • Fake news
  • Medijska produkcija
  • Monitoring
  • Izdavaštvo

Projekti

  • Aktuelni
  • Realizovani

NNŠ

  • Misija
  • Vizija
Misija

NNŠ je fokusirana na podsticanje demokratske komunikacije i atkivizma u građanskom društvu, na profesionalizaciju medijske sfere i razvoj medijske pismenosti u Srbiji i regionu.

Vizija

Društvo u kojem građani i građanke Srbije objektivno inofrmisani utiču na svoju svakodnevnicu.