Novosadska novinarska škola tokom predizborne kampanje za parlamentarne izbore 2020. godine sprovela je monitoring medija sa ciljem da se utvrdi na koji način su mediji izveštavali tokom predizborne kampanje, ali i kako su se izborne liste i kandidati sami predstavljali potencijalnim biračima koristeći društvene mreže Fejsbuk i Tviter.
Zbornik radova obuhvata analize debatnih emisija tri vodeće televizije u Srbiji (RTS, N1 i Pink), zatim analize centralnih informativnih emisija (CIPE) N1 i RTS 1, Fejsbuk stranica kandidovanih lista i Tviter naloga prepoznatljivih partijskih lidera, odnosno kandidata i nosilaca lista, potom analizu plaćenog oglašavanja (politički TV spot) kao i „ponudu“ lažnih vesti u okviru kampanje u tradicionalnim medijima.
Novosadska novinarska škola dugi niz godina sprovodi monitoringe izbornih kampanja u Republici Srbiji, a po prvi put rađen je i monitoring objava izbornih lista i političkih lidera na društvenim mrežama koje prepoznajemo kao izuzetno važne kanale komuniciranja sa biračima i uticaja na konačnu odluku koja se donosi na biralištima.
Pored analiza, u Zborniku su predstavljene preporuke novinarima i novinarkama za praćenje predizborne kampanje, kao i preporuke političkim partijama kako da ubuduće uspešnije predstave svoje planove i programe. Čitateljima su na raspolaganju i uporedni tabelarni prikazi monitorovanih objava na društvenim mrežama.