• Aktuelnosti
  • Ko smo mi?
    • O nama
    • NNŠ Tim
    • Godišnji izveštaj
  • Čime se bavimo?
    • Medijska pismenost
    • Fake news
    • Medijska produkcija
    • Monitoring
    • Izdavaštvo
  • Projekti
    • Aktuelni
    • Realizovani
  • Kontakt

Javni servisi zapostavljaju mlade, ostali digitalni mediji stare

15/03/2018 Aktuelnosti
Javni servisi zapostavljaju mlade, ostali digitalni mediji stare

Javni medijski servisi moraju mnogo više da se prilagođavaju mlađoj publici a ne da je zapostavljaju, kao što je danas uglavnom slučaj, rekla je glavna urednica omladinskog “O radija” Radio-televizije Vojvodine Klara Kranjc na tribini “Digitalne tehnologije i nove generacije” održanoj u Medija centru Vojvodine.

“Javni servis mora da prepozna da je mlađa publika ta koja je zapostavljena i da je to publika koju gubimo i da moramo da pređemo i na druge platforme, pre svega multimedijalne”, smatra Klara.

Prema njenim rečima, “O radio” je danas pet koraka unazad u odnosu na ono gde je bio pre dve godine, “umesto da je šest koraka unapred”, i to sve zbog toga što sve previše zavisi od politike.

Kada je reč o digitalnim, novim medijima, oni nisu prilagođeni starijoj publici koja nije odrastala uz nove tehnologije misli profesorica Odseka za medijske studije Filozofskog fakulteta u Novom Sadu i predsednica Upravnog odbora Novosadske novinarske škole Dubravka Valić Nedeljković.

“Digitalni, novi mediji su hibridni i hiperlinkovani i nisu primereni ljudima preko 50 godina” uočila je profesorica Valić Nedeljković.

Kako bi čitanje i shvatanje medija u ovom trenutku moglo da prati njihov brz razvoj, celom društvu je neophodno široko medijsko opismenjavanje, dodala je ona.

“I kako bismo ne samo publiku već i medijske profesionalce naučili šta je odgovoran odnos prema poruci” poručila je ona.

Na medijskom opismenjavanju stručne zajednice – prosvetnih radnika, medijskih profesionalaca, ali i dece, Novosadska novinarska škola i organizacija „Biblioteka plus“ radiće intenzivno naredne tri godine kroz projekat “Digitalni pogon”, organizovanjem stručnog usavršavanja profesora i nastavnika u osnovnim i srednjim školama u Srbiji, kreativnim praktičnim radom sa učenicama i učenicima kao i transformisanjem biblioteka u infoteke.

Na medijskoj pismenosti radimo još od 2006. godine, a od 2016. realizujemo program „Čitanje medija – razumevanje informacija – medijsko-informaciono opismenjavanje“ kojim podstičemo uvođenje   interaktivnih metoda u nastavu i razvijanje kompetencija za analizu i primenu medija u edukativne svrhe. Program je akreditovao Zavod za unapređenje obrazovanja i vaspitanja.

O unapređenim “biznis modelima” u Srbiji, a kada je reč o medijima, pričao je radijski voditelj Daško Milinović koji je sa kolegom Mladenom Urdarevićem pokrenuo internet radio “Daško & Mlađa”.

Njih dvojica skoro godinu i po dana realizuju jutarnji program samo preko interneta, a kupovinu opreme kao i njihove plate finansiraju slušateljke i slušaoci putem donacija.

“Kada svako da neku siću, nama je to dovoljno da nabavimo opremu i zaradimo platu. Međutim, taj “biznis model” ne mogu da preporučim svima, jer je prilično jedinstven i mi smo se u njemu snašli” rekao je Milinović.

Daško misli da je “povlačenje na rezervni položaj” bio njihov najbolji potez, iako su pre pokretanja svog radija imali emisije u okviru jutarnjih programa na veoma slušanim stanicama “O radiju” kao i radiju “B92” i “As” koji emituju program i preko fm tehnologije.

O digitalnim tehnologijama i novim generacijama učesnici tribine razmenjivali su mišljenja i iskustva u okviru projekta “Populizam i mediji: jačanje participativnih praksi i javnog dijaloga”.

Organizovao ju je Fakultet dramskih umetnosti iz Beograda u saradnji sa beogradskom Izdavačkom kućom Clio Medija centrom Vojvodine, a uz podršku Fondacije za otvoreno društvo Srbija i Misije OEBS-a u Srbiji.

Izvori: Autonomija i Novosadska novinarska škola

Foto: Medija centar Vojvodine

Tweet
Share
Pin it
Previous StoryProlaskom kroz „vrata“ građanke i građani odgovarali na pitanja o medijima Next StoryPetnaest godina kasnije: farba, besede, šetnja i tišina
Digitalni Pogon
FakeNews
  • Latest
  • Poziv na trening medijske pismenosti za studente 24.03.2023.

     Poziv na trening medijske pismenosti za studente

  • Obrazovanje novinara za budućnost 24.03.2023.

     Obrazovanje novinara za budućnost

  • Poziv na događaj „Cena istine – Bezbednost novinara i novinarki na Zapadnom Balkanu”  23.03.2023.

     Poziv na događaj „Cena istine – Bezbednost novinara i novinarki na Zapadnom Balkanu” 

  • Jačanje uloge medija u suočavanju sa klimatskom krizom 15.03.2023.

     Jačanje uloge medija u suočavanju sa klimatskom krizom

  • Regionalni dokumentarci o medijima i novinarstvu koje morate pogledati: šta čini dobar dokumentarac? 15.03.2023.

     Regionalni dokumentarci o medijima i novinarstvu koje morate pogledati: šta čini dobar dokumentarac?

Archives

Pronađi

Ko smo mi?

  • O nama
  • NNŠ Tim
  • Godišnji izveštaj

Čime se bavimo?

  • Medijska pismenost
  • Fake news
  • Medijska produkcija
  • Monitoring
  • Izdavaštvo

Projekti

  • Aktuelni
  • Realizovani

NNŠ

  • Misija
  • Vizija
Misija

NNŠ je fokusirana na podsticanje demokratske komunikacije i atkivizma u građanskom društvu, na profesionalizaciju medijske sfere i razvoj medijske pismenosti u Srbiji i regionu.

Vizija

Društvo u kojem građani i građanke Srbije objektivno inofrmisani utiču na svoju svakodnevnicu.