• Aktuelnosti
  • Ko smo mi?
    • O nama
    • NNŠ Tim
    • Godišnji izveštaj
  • Čime se bavimo?
    • Medijska pismenost
    • Fake news
    • Medijska produkcija
    • Monitoring
    • Izdavaštvo
  • Projekti
    • Aktuelni
    • Realizovani
  • Kontakt
  • en

Kraj novinske agencije Tanjug

04/11/2015 Aktuelnosti
Kraj novinske agencije Tanjug

31. oktobra prestao je da važi Zakon o Tanjugu. Budući da nije bilo zainteresovanih kupaca, ova agencija – čija je vrednost procenjena na 760 hiljada evra – prestala je da postoji nakon 72 godine rada. U zlatno doba Tanjug je imao 50 dopisnika iz sveta i oko hiljadu zaposlenih.

Direktorka novinske agencije Tanjug Branka Đukić saopštila je juče članovima kolegijuma i predstavnicima sindikata te kuće da je Tanjug sa 31. oktobrom zvanično prestao da postoji i da se briše iz registra Agencije za privredne registre, a da će zaposleni dobiti otpremnine, prenosi „Blic“.

Agenciju je osnovala Komunistička partija Jugoslavije, 1943. godine u Jajcu. Osnivač je bio Moše Pijade, a prvi direktor Vladislav Ribnikar. Tanjug je bio prva agencija na svetu koja je poslala vest o svrgavanju kongoanskog premijera Lumumbe (1960), neuspehu američke invazije u Zalivu svinja (1961), pobedi Bobija Fišera u Rejkjaviku u najčuvenijoj šahovskoj partiji svih vremena (1972), svrgavanju Salvadora Aljendea (1973), bombardovanju Libije (1986) i svrgavanju predsednika Rumunije Čaušeskua (1989).

Tweet
Share
Pin it
Previous Story“Postojala su mnogo teža vremena od ovih, pa su se novinari borili i bili su hrabriji” Next StoryStiže „vruća medijska zima“
Digitalni Pogon
FakeNews
  • Latest
  • Poziv na trening medijske pismenosti za studente 24.03.2023.

     Poziv na trening medijske pismenosti za studente

  • Obrazovanje novinara za budućnost 24.03.2023.

     Obrazovanje novinara za budućnost

  • Poziv na događaj „Cena istine – Bezbednost novinara i novinarki na Zapadnom Balkanu”  23.03.2023.

     Poziv na događaj „Cena istine – Bezbednost novinara i novinarki na Zapadnom Balkanu” 

  • Jačanje uloge medija u suočavanju sa klimatskom krizom 15.03.2023.

     Jačanje uloge medija u suočavanju sa klimatskom krizom

  • Regionalni dokumentarci o medijima i novinarstvu koje morate pogledati: šta čini dobar dokumentarac? 15.03.2023.

     Regionalni dokumentarci o medijima i novinarstvu koje morate pogledati: šta čini dobar dokumentarac?

Archives

Pronađi

Ko smo mi?

  • O nama
  • NNŠ Tim
  • Godišnji izveštaj

Čime se bavimo?

  • Medijska pismenost
  • Fake news
  • Medijska produkcija
  • Monitoring
  • Izdavaštvo

Projekti

  • Aktuelni
  • Realizovani

NNŠ

  • Misija
  • Vizija
Misija

NNŠ je fokusirana na podsticanje demokratske komunikacije i atkivizma u građanskom društvu, na profesionalizaciju medijske sfere i razvoj medijske pismenosti u Srbiji i regionu.

Vizija

Društvo u kojem građani i građanke Srbije objektivno inofrmisani utiču na svoju svakodnevnicu.