• Aktuelnosti
  • Ko smo mi?
    • O nama
    • NNŠ Tim
    • Godišnji izveštaj
  • Čime se bavimo?
    • Medijska pismenost
    • Fake news
    • Medijska produkcija
    • Monitoring
    • Izdavaštvo
  • Projekti
    • Aktuelni
    • Realizovani
  • Kontakt
  • en

Naslovi u medijima puni govora mržnje

07/02/2014 Aktuelnosti
Naslovi u medijima puni govora mržnje

Istraživanja prisutnosti govora mržnje u štampanim medijima u Srbiji i Hrvatskoj kao i njihovim profilima na društvenim mrežama, koje su sproveli Novosadska novinarska škola i Nansen dijalog centar iz Osjeka, pokazuju da je ovaj oblik politički nekorektnog govora još uvek više prisutan u štampanim izdanjima nego na društvenim mrežama.

Politički nekorektan govor ukupno je markiran u 214 tekstova, od čega 131 tekst na stranicama dnevnih novina, a 83 na fejsbuk stranicama tih medija. Pojedinačno, naveći broj tekstova sa govorom mržnje (51) markiran je u Kuriru – fejsbuk izdanju, a najmanje (6) u Jutarnjem listu – fejsbuk izdanju.

Od ukupno 214 izdvojenih tekstova, govor mržnje je u ukupnom korpusu uočen u čak 189 tekstova (88%) i to kroz naslove tekstova. Ovaj rezultat je očekivan s obzirom na to da je naslov mesto u novinama koje prvo skreće pažnju čitaocu i cilj mu je da čitaoca privuče da pogleda, to jest da pročita i ostatak teksta, odnosno da u krajnjem kupi novine.

Monitoring je obuhvatio šest dnevnih novina i to iz Srbije: Kurir, Večernje novosti i Dnevnik, a iz Hrvatske: Jutarnji list, Večernji list i Glas Slavonije, kao i izdanja Kurira, Večernjih novosti, Jutarnjeg lista i Večernjeg lista na stranicama društvene mreže Fejsbuk. Monitoring je sproveden od 7. do 13. oktobra 2013. kada su praćena izdanja pomenutih dnevnih novina, kao i sadržaji koje su ti mediji plasirali na svojim fejsbuk stranicama.

Istraživanje je sprovedeno u okviru projekta Orijentacija: Napred!  uz podršku Evropske komisije.

Detaljni rezultati istraživanja dostupni ovde i nalaze se na sajtu www.odaberipravo.org.

Tweet
Share
Pin it
Previous StoryNovinari i studenti udruženi u borbi protiv korupcije u poljoprivredi Next StoryMedijski trening za Centar „Živeti uspravno“
Digitalni Pogon
FakeNews
  • Latest
  • Jačanje uloge medija u suočavanju sa klimatskom krizom 15.03.2023.

     Jačanje uloge medija u suočavanju sa klimatskom krizom

  • Regionalni dokumentarci o medijima i novinarstvu koje morate pogledati: šta čini dobar dokumentarac? 15.03.2023.

     Regionalni dokumentarci o medijima i novinarstvu koje morate pogledati: šta čini dobar dokumentarac?

  • Borba protiv poplave dezinformacija na Zapadnom Balkanu 15.03.2023.

     Borba protiv poplave dezinformacija na Zapadnom Balkanu

  • Супротстављање дезинформацијама у Србији: Прва линија одбране 14.03.2023.

     Супротстављање дезинформацијама у Србији: Прва линија одбране

  • I dalje nevidljiva i nebezbedna u medijskom prostoru 08.03.2023.

     I dalje nevidljiva i nebezbedna u medijskom prostoru

Archives

Pronađi

Ko smo mi?

  • O nama
  • NNŠ Tim
  • Godišnji izveštaj

Čime se bavimo?

  • Medijska pismenost
  • Fake news
  • Medijska produkcija
  • Monitoring
  • Izdavaštvo

Projekti

  • Aktuelni
  • Realizovani

NNŠ

  • Misija
  • Vizija
Misija

NNŠ je fokusirana na podsticanje demokratske komunikacije i atkivizma u građanskom društvu, na profesionalizaciju medijske sfere i razvoj medijske pismenosti u Srbiji i regionu.

Vizija

Društvo u kojem građani i građanke Srbije objektivno inofrmisani utiču na svoju svakodnevnicu.