• Aktuelnosti
  • Ko smo mi?
    • O nama
    • NNŠ Tim
    • Godišnji izveštaj
  • Čime se bavimo?
    • Medijska pismenost
    • Fake news
    • Medijska produkcija
    • Monitoring
    • Izdavaštvo
  • Projekti
    • Aktuelni
    • Realizovani
  • Kontakt

Održan trening „Javno zagovaranje“

11/02/2013 Aktuelnosti
Održan trening „Javno zagovaranje“

Trening o temi „Javno zagovaranje“ u organizaciji USAID-a održan je od 25. do 27. januara 2013. godine u hotelu „Šumadija“ u Beogradu. Cilj seminara bio je unapređenje znanja i veština strategije kampanje javnog zagovaranja predstavnicima nevladinih organizacija koji su konkurisali u okviru projekta „Održivog lokalnog razvoja“.

Učestvovali su „Novosadska novinarska škola“ iz Novog Sada, „PU Zona unapređenog poslovanja“ (BID) iz Zrenjanina, „Organizacija Evropski pokret“ i „Prodor“ iz Kraljeva, „Inicijative za integracije“ (IFI) iz Vranja, „Sandžački odbor“ iz Novog Pazara, „Proaktiv“ iz Niša i „Užički centar“ iz Užica.

Seminar se sastojao od radionica o temama šta je javno zagovaranje, strategije kampanje javnog zastupanja, korišćenje medija u kampanji javnog zagovaranja, monitoring i evaluacija kampanje javnog zastupanja.

Prema rečima trenerica Snežane Stojanović i Vukosave Crnjanski javno zastupanje je proces koji traje godinama i podrazumeva niz planiranih aktivnosti, koje utiču na donosioce odluka, usmeravajući pažnju zajednice na određenu temu i donosioce odluka na odabir dobrog rešenja. Predstavlja način rada u zajednici sa građanima, za građane zasnovane na promeni politike ili promenu regulativu istakle su trenerice. Kampanju javnog zagovaranja mogu da pokreću isključivo građani. – Koncept javnog zagovaranja zasniva se na pravima, a ne na potrebama građana – zaključila je Snežana Stojanović.

Preduslov za započinjanje i uspešno sprovođenje kampanje javnog zagovaranja jesu ljudi koji nose u sebi veliku energiju i motivaciju za rešavanje definisanog problema. Od velike važnosti za postizanje cilja kampanje je dobro poznavanje legislative koja se tiče teme kampanje.

Faze, odnosno koraci u procesu javnog zastupanja jesu definisanje teme, cilja i zadataka, ciljane publike, razvijanje poruke, kanala komunikacije, izgradnja podrške, prikupljanje sredstava, plan primene, nadgledanje i ocenjivanje, kao i prikupljanje podataka.

Odabir tehnike zavisi od problema, ciljane publike i količine novca. Neke od taktika javnog zastupanja su medijska kampanja, peticije, sastanci, javne akcije, lobiranje,  javni pozivi na učešće, istraživanja. – Nemojte pretpostavljati, istražite – naglasila je Vukosava Crnjanski.

Poruka javnog zagovaranja treba da bude razumljiva, istinita, emotivna, kratka, a pre svega dosledna od početka do kraja kampanje, istakle su trenerice. Svrha poruke je uticaj na donosioca poruke i pridobijanja veće podrške. – Slogan nije poruka – rekla je trenerica Stojanović.

U jednoj od radionica učesnici seminara imali su zadatak da osmisle kampanju javnog zagovaranja za problem koji se odnosi na međuopštinski nivo. Podeljeni u tri grupe, učesnici su pravili strategiju kampanje o izabranoj temi u okviru koje su objašnjavali kontekst, snagu, odnosno slabosti, opasnosti, strategiju, koristi i taktiku javnog zagovaranja.

Na seminaru se govorilo i o važnosti medija u procesu javnog zagovaranja. Trenerice seminara istakle su da kampanja javnog zagovaranja ne može da uspe bez medija. – Kampanjom se mora baviti ciljano, promišljeno i smišljeno – rekla je Senžana Stojanović. Takođe, ukazale su i na važnost viralnog marketinga u procesu kampanje. Viralni marketing je tehnika marketinga kojom reklamu dobrovoljno prenose sami korisnici nekog proizvoda, usluge ili poruke. Primenjuje se na interenetu, gde se reklama širi brzo, često u obliku humorističkih video klipova, fotografija ili fleš igara.

Monitoring i evaluacija u procesu javnog zagovaranja predstavljeni su u poslednjem delu seminara. Monitoring kampanje odnosi se na praćenje medija koji izveštavaju o definisanom problemu, praćenje povećanja ili smanjenja rejtinga organizacije koja je inicirala zagovaranje i praćenje reakcija javnog mnenja.

Dunja Grbin

Tweet
Share
Pin it
Previous StorySouth East European Media ObservatorySouth East European Media Observatory Next StorySituacija u medijima gotovo identična onoj iz devedesetih
Digitalni Pogon
FakeNews
  • Latest
  • Poziv na trening medijske pismenosti za studente 24.03.2023.

     Poziv na trening medijske pismenosti za studente

  • Obrazovanje novinara za budućnost 24.03.2023.

     Obrazovanje novinara za budućnost

  • Poziv na događaj „Cena istine – Bezbednost novinara i novinarki na Zapadnom Balkanu”  23.03.2023.

     Poziv na događaj „Cena istine – Bezbednost novinara i novinarki na Zapadnom Balkanu” 

  • Jačanje uloge medija u suočavanju sa klimatskom krizom 15.03.2023.

     Jačanje uloge medija u suočavanju sa klimatskom krizom

  • Regionalni dokumentarci o medijima i novinarstvu koje morate pogledati: šta čini dobar dokumentarac? 15.03.2023.

     Regionalni dokumentarci o medijima i novinarstvu koje morate pogledati: šta čini dobar dokumentarac?

Archives

Pronađi

Ko smo mi?

  • O nama
  • NNŠ Tim
  • Godišnji izveštaj

Čime se bavimo?

  • Medijska pismenost
  • Fake news
  • Medijska produkcija
  • Monitoring
  • Izdavaštvo

Projekti

  • Aktuelni
  • Realizovani

NNŠ

  • Misija
  • Vizija
Misija

NNŠ je fokusirana na podsticanje demokratske komunikacije i atkivizma u građanskom društvu, na profesionalizaciju medijske sfere i razvoj medijske pismenosti u Srbiji i regionu.

Vizija

Društvo u kojem građani i građanke Srbije objektivno inofrmisani utiču na svoju svakodnevnicu.