search icon Arhiva

Modeli mržnje i propagande u medijima i javnoj komunikaciji na Zapadnom Balkanu i u Turskoj

Modeli mržnje, propagande i dezinformacija u medijima i javnoj komunikaciji sastavni su deo propagandno-orijentisanih medijskih sistema. Ako bismo želeli da razumemo ključne karakteristike propagandno orijentisanog medijskog sistema, moramo razmisliti o tome gde, kako i zašto je sistem nastao.

 

Potpuno je pogrešno posmatrati trenutni propagandno-orijentisani medijski sistem samo u smislu preuzimanja kontrole nad oblikovanjem mišljenja javnog mnjenja, a da se istovremeno ne uzima u obzir preuzimanje presudnih prednosti za finansiranje lojalnih medija, koje su verifikovale i političke elite i kapital.

 

Razumevanje funkcionisanja ove vrste sistema zahteva analizu posledica po zajednički život ljudi koje proizvodi (dezintegracija zajednice u politički vođene, orijentisane i finansirane grupe boraca koji stvaraju mišljenje).

 

Ova publikacija deo je projekta RESILIENCE. Prva serija istraživačkih izveštaja ispituje POLITIČKU EKONOMIJU MEDIJSKOG MODELA MRŽNJE I PROPAGANDE u Albaniji, Bosni i Hercegovini, Kosovu, Crnoj Gori, Severnoj Makedoniji, Srbiji i Turskoj.

 

Regionalni projekat ‘RESILIENCE: Akcija civilnog društva za reafirmaciju slobode medija i suzbijanje dezinformacija i propagande mržnje na zapadnom Balkanu i u Turskoj’ realizuju se uz finansijsku podršku Evropske unije od partnerskih organizacija SEENPM, Albanskog instituta za medije, Mediacentar Sarajevo, Kosovo 2.0, Institut za medije Crne Gore, Makedonski institut za medije, Novosadska novinarska škola, Mirovni institut i Bianet.

publication image Preuzmi
Isidora Filipov -... Priručnik za novinare...