Politikolog Duško Radosavljević ocenio je danas da se nakon poraza Borisa Tadića na izborima pokazalo da je Demokratska stranka najveći gubitnik proteklih izbora.
„DS je žrtvovao kraljicu da bi dobio partiju šaha, ali je na kraju izgubio partiju”, rekao je Radosavljević na konferenciji za novinare u Medija centru Vojvodine.
Prema njegovim rečima, pre četiri godine Boris Tadić je bio najpopularniji i najomiljeniji političar u Srbiji, što sada više nije slučaj.
On je ocenio da je Tadić izgubio izbore i zato što je bio uzurpirao funkciju predsednika Srbije, jer se u javnosti predstavljao kao osoba koja se pita za sve, dok ustavne nadležnosti predsednika države ni izbliza nisu tako široke.
Radosavljević je ocenio da je kampanja bila dosadna, da zapravo nije bilo prave ponude i da su se stranke dokazivale „same sebi a ne biračima”.
Dodao je da se kampanja na kraju svela na okršaj Tadića i Tomislava Nikolića, opet bez ideja.
„U estetskom smislu, kampanja se svodila na to da je Boris lepši od Tome a u etičkom smislu na to da je Toma čestitiji od Borisa. Nije bilo nijedne velike ideje, nijedne ozbiljne ponude biračima”, kazao je Radosavljević.
On je ocenio da ubuduće ne bi više trebalo u isto vreme održavati izbore na svim nivoima vlasti, već bi trebalo razdvojiti pokrajinske i lokalne izbore od republičkih i predsedničkih, jer su i ti izbori važni, a pali su u zapećak.
Prema njegovim rečima, Ustav Srbije bi trebalo promeniti i predsednika bi trebalo da imenuje Skupština Srbije, jer direktni način izbora šefa države zapravo izaziva velike tenzije.
Istraživač Novosadske novinarske škole Dejan Pralica rekao je da je medijski monitoring informativnih emisija na šest jezika Televizije Vojvodine pokazao da je najviše vremena dobila Demokratska stranka, a zatim Srpska napredna stranka, Ujedinjeni regioni Srbije i Liberalno-demokratska partija.
Pralica je kritikovao urednike na javnom servisu zato što su u vreme predizborne ćutnje objavljivali izjave i aktivnosti državnih, a naročito pokrajinskih funkcionera, što je u stvari bila prikrivena politička kampanja.
Prema njegovim rečima, mediji su uglavnom imali pasivan pristup praćenju kampanje.
Ekspertkinja Novosadske novinarske škole Dubravka Valić-Nedeljković kazala je da je izborna ćutnja masovno kršena na internetu.
Ona je ocenila da su predizborni spotovi stranaka dokaz da je kampanja za ove izbore bila znatno manje kreativna u odnosu na izbore iz 2008. godine.
Istraživanje je realizovala Novosadska novinarska škola, uz podršku Fonda za otvoreno društvo i Pokrajinskog sekretarijata za informacije.
(Beta)