Publikacije

thumbnail

Predlog praktične politike: Uvođenje medijske pismenosti na fakultetima gde se obrazuju budući učitelji i nastavnici

Novosadska novinarska škola kreirala je dokument praktične politike, kojim se predlaže uvođenje medijske i informacione pismenosti kao obaveznog predmeta na svim fakultetskim smerovima gde se obrazuju budući prosvetni radnici. Dokument je nastao u okviru projekta Unapređenje medijske i informacione pismenosti kroz dijalog s javnim vlastima...

Preuzmi Pročitaj više
thumbnail

Analiza sadržaja informacija od javnog značaja objavljenih u informativnim programima TV u Srbiji 2022

Informativni programi, komercijalnih televizija sa nacionalnim pokrivanjem, javni servisi i dva kablovska emitera sa razvijenim informativnim programom, auditorijumu u Srbiji pružaju tri sasvim različite medijatizovane svakodnevice, podjednako nedostatne za zadovoljavanje njihovih komunikativnih potreba, pokazaju rezultati medijskog monitoringa gotovo 10.000 minuta koji je tokom avgusta 2022....

Preuzmi Pročitaj više
thumbnail

Medijska pismenost na fakultetima za obrazovanje učitelja i nastavnika

Preuzmi Pročitaj više
thumbnail

Medijska pismenost: Priručnik za eduktore/ke

Kada bi čovek iz šezdesetih godina prošlog veka doputovao u sadašnjost, piše teoretičar medija Džej Dejvid Bolter u svojoj knjizi Digital Plenitude, promene koje bi primetio bile bi neznatne u odnosu na kontinuitet. Da, građevine i automobili izgledaju drugačije. Da, ljudi se više ne oblače...

Preuzmi Pročitaj više
thumbnail

Vodič za nastavnike o medijskoj pismenosti u okviru globalnog obrazovanja

Vodič donosi primere medijskog opismenjavanja u okviru globalnog obrazovanja u sistemu formalne nastave navodeći 12 priprema za čas iz različitih predmeta za učenike različitog uzrasta. U publikaciji su tako dati primeri kako se medijska pismenost i globalno obrazovanje mogu implementirati na časovima predmeta kao što...

Preuzmi Pročitaj više
thumbnail

Monitoring predizbornog izveštavanja javnih servisa

Novosadska novinarska škola sprovela je monitoring predizbornog izveštavanja javnih servisa tokom poslednjih mesec dana predizborne kampanje za predsedničke, parlamentarne i lokalne izbore u Srbiji 2022. godine. Sprovedena je kvantitativno-kvalitativna analiza medijskoj diskursa, a poseban ovo rada bilo je pitanje kako se javni medijski servisi u Srbiji...

Preuzmi Pročitaj više