Publikacije

thumbnail

Medijski sistem u Srbiji obeležen delovanjem medija koji sistematično šire dezinformacije, govor mržnje i propagandu

Novosadska novinarska škola sprovela je istraživanje u okviru "Snažni" projekta. Ovim istraživanjem pokušalo se ustanoviti na koji način finansijsko-ekonomska struktura medijskog tržišta u Srbiji utiče na pad nivoa profesionalnih standarda, urušavanje autonomije medija i zloupotreba dezinformacija i govora mržnje u propagandne svrhe. Za potrebe istraživanja...

Preuzmi Pročitaj više
thumbnail

Dnevnici u doba korone: Svedočanstvo o medijima iz ugla auditorijuma

Zadatak je bio jednostavan i nezahtevan: „Svakog ponedeljka Vas molimo da nam pošaljete esej (dužina eseja neka bude jedna stranica) o tome kako su po vama lično mediji razumeli komunikativne potrebe građana u vreme vanrednog stanja, izolacije, potpuno minimalizovanih društvenih kontakata, usamljenosti mnogih, promenjenih životnih navika...

Preuzmi Pročitaj više
thumbnail

Kako mediji u Srbiji izveštavaju o nasilnom ekstremizmu i terorizmu

Novosadska novinarska škola sprovela je jednomesečni monitoring sedam medija kako bi se ustanovilo da li i na koji način mediji izveštavaju o nasilnom ekstremizmu, radikalizaciji i terorizmu. Takođe, pokušalo se ustanoviti da li mediji u Srbiji svojim izveštavanjem doprinose kreiranju ekstremističkih narativa u javnom diskursu. Uz...

Preuzmi Pročitaj više
thumbnail

Zbornik radova o kampanji u tradicionalnim medijima i društvenim mrežama

Novosadska novinarska škola tokom predizborne kampanje za parlamentarne izbore 2020. godine sprovela je monitoring medija sa ciljem da se utvrdi na koji način su mediji izveštavali tokom predizborne kampanje, ali i kako su se izborne liste i kandidati sami predstavljali potencijalnim biračima koristeći društvene mreže...

Preuzmi Pročitaj više
thumbnail

Kako se debatuje u televizijskim emisijama tokom predizborne kampanje?

Novosadska novinarska škola sprovela je monitoring sadržaja debatno-informativnih emisija „Utisak nedelje“, „Hit tvit“ i „Upitnik“ tokom predizborne kampanje u periodu od 19.5.2020. do 16.6.2020. godine u toku predizborne kampanje. Rezultati analize pokazali su da se najdominantija tema o kojoj se govorilo tokom predizborne kampanje u...

Preuzmi Pročitaj više
thumbnail

Medijsko izveštavanje o nasilnom ekstremizmu i terorizmu

Priručnik za novinare i novinarke „Medijsko izveštavanje o nasilnom ekstremzmu i terorizmu“ nastao je u sklopu projekta „Unapređenje medijskog izveštavanja o ekstremizmu“ sa ciljem da pomogne novinarima i novinarkama da izbegnu nenamerne greške prilikom izveštavanja o ovim delikatnim temama. Istraživnaje koje je prethodila izradi priručnika...

Preuzmi Pročitaj više