search icon Arhiva

Uvod u medijsku pismenost

Ministarstvo kulture i informisanja, septembar – oktobar 2022.

U okviru projekta „Uvod u medijsku pismenost“ medijski stručnjaci napisali su 10 edukativnih tekstova o medijskoj pismenosti namenjeni široj laičkoj javnosti sa ciljem unapređenja razumevanja osnovnih postulata medijske pismenosti i razvoja veština medijske pismenosti među građanima Republike Srbije. Sadržaji su objavljeni na sajtu Novosadske novinarske škole, i podeljeni su na društvenim mrežama organizacije.

Primarna ciljna grupa projekta bili su građani Republike Srbije bez obzira na godine, pol, obrazovanje ili bilo koje drugo lično svojstvo koji su laici u oblasti medijske pismenosti. Sekundarna ciljna grupa projekta koja je imala koristi od projektnih aktivnosti su prosvetni radnici, učenici, studenti novinarstva i novinari.

Tekstovi se mogu čitati na sledećim linkovima:

1. Novinarstvo: uloga i značaj profesionalnih novinara
2. Medijska produkcija: maliciozna montaža i dipfejk
3. Medijski uticaji: moć medija i moć publike
4.Medijske manipulacije: spin, dezinformacije i logičke greške
5.Medijske anomalije: tabloidi i rijalitiji
6.Mediji i profit: komercijalni mediji i mediji civilnog sektora
7.Propaganda: medijska, reklamna i politička
8.Javni servisi: posebni mediji posebne odgovornosti
9.Kultura u medijima: masovna i alternativna kultura
10.Mediji i društvene mreže: sličnosti i razlike

Održan Forum mladih... Počeo četvrti Fažana...